Heimstaden söker ny chef för uthyrningen i Mälardalen!

Arbetsbeskrivning

Till vårt gäng i region Mälardalen söker vi nu en Manager Letting för att stärka vårt arbete med att skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar våra värderingar. Vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard. Kulturen präglas av våra värderingar Care, Dare och Share.


Vi äger och förvaltar i dagsläget cirka 6 750 hyresrätter i region Mälardalen som består av orterna Eskilstuna, Örebro, Strängnäs, Uppsala, Gävle och Sandviken. Ditt team består av sju kollegor inom Bostadsuthyrning som du är närmaste chef för. Inom regionen finns dessutom ytterligare kollegor som jobbar med fastighetsskötsel, teknisk förvaltning, kommersiell uthyrning, bosocialt arbete samt driftteknik. Du rapporterar till Regionchefen för Region Mälardalen och har ett nära samarbete med vår Head of Letting som arbetar från huvudkontoret i Malmö. 


Dina arbetsuppgifter


Som Manager Letting ansvarar du för att leda och utveckla vårt team inom bostaduthyrning. Tjänsten är delvis operativ och innebär att du arbetar nära verksamheten med uthyrningsfrågor samtidigt som du har personal, budget, - och resultatansvar. Du och ditt team arbetar i huvudsak med att säkerställa serviceinriktad och effektiv uthyrning av lägenheter, parkeringsplatser och mindre förråd inom regionen. I verksamhetsområdet ingår även nyckelhantering, kundkontakt och NKI-arbete där ditt ansvar är att säkerställa interna processer på samtliga orter. För att lyckas med uppdraget krävs nära samarbete med övriga funktioner i förvaltningen.


Som ledare är du en nyckelperson för att sätta en verksamhet och kultur som stärker vårt varumärke och ger våra hyresgäster en upplevelse av oss som en god hyresvärd. Du ansvarar för resultat, verksamhetsplanering, upphandling, uppföljning och kostnadskontroll. Kontinuerlig kontakt med befintliga, men framförallt potentiella hyresgäster och dialog kring deras önskemål och behov är en röd tråd i din vardag!


Vi önskar att vår drömkandidat har:

Vi söker i första hand dig som har arbetat minst tre år i en liknande roll. Du har mångårig erfarenhet från fastighetsbranschen, gärna från både bostads- och lokalsidan eller mäklarbranschen.



En förutsättning för att du ska lyckas i denna roll är att du drivs och har erfarenhet av framgångsrik personalledning, att du är van vid att leda personal i förändring och behärskar ekonomisk rapportering/uppföljning. Vidare trivs du i en ansvarsfull roll i en organisation som befinner sig i en stark tillväxtfas.

I grunden har du en eftergymnasial utbildning, gärna inom förvaltning/mäkleri eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är en van användare av Office-paketet, ekonomisystem och med fördel har du även arbetat i Vitec eller liknande fastighetssystem. Utöver detta behöver du ha kunskap om fastigheter, ekonomi och hyresjuridik. Rollen kräver även att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift samt har B-körkort. Fler språkkunskaper är starkt meriterande, då våra hyresgäster kommer från världens alla hörn.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din ledarskapsförmåga. Som person är du affärsmässig och professionell men samtidigt prestigelös och jordnära. Du har ett högt inre driv och en hög energinivå och är service- och kvalitetsinriktad. Du har en mycket god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer och sätter Laget framför Jaget.


Du arbetar hela tiden för att hitta smarta(re) sätt att jobba. För att fixa vår miljö är du stresstålig – och med förmåga att prioritera. Du behöver vara noggrann, strukturerad och organiserad – med den nästan omöjliga kombinationen att samtidigt vara flexibel och kunna ta snabba kast i agendan. Utöver detta har du en naturlig förmåga att skapa och upprätthålla relationer, både till kollegor, kunder och entreprenörer då du är en person som håller vad du lovar. Har du dessutom humor och glimten i ögat, bör du inte tveka att söka för att bli en del av vårt team!


Vad kan vi erbjuda dig?


Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete, spännande arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter internt. Många lär sig nya saker varje dag och du har frihet under ansvar och möjlighet till visst hybridarbete.


Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/ 


Då du inte bara ska välja oss utan vi ska välja varandra, har slutkandidater även möjlighet att ta referenser på sin nya chef - en transparens vi förordar och tror mycket på!


För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. 


Ansökan  

Din ansökan välkomnas senast den 11 juni 2023. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag.  


Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2023
  • Ansök senast: 11 juni 2023

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


25 januari 2024

27 juni 2023

Premier söker Konsultchef till Halmstad

Premier söker Konsultchef till Halmstad

1 juni 2023

Avdelningschef kund och uthyrning

Avdelningschef kund och uthyrning

3 april 2023