Heimstaden söker studentmedarbetare inom kundservice

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi på Heimstaden en ny kollega i form av en student inom Kundservice/Reception, för att hjälpa oss från och med slutet av januari till och med slutet av året. Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar våra värderingar. Vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard. Kulturen präglas av våra värderingar Care, Dare och Share.


Vi söker dig som vill säkerställa ett förstklassigt bemötande av både kunder, kollegor och besökare och hoppas att du är den vi söker!


Rollen är en del av vår Kundserviceorganisation, där du både är fysiskt på plats och ger service åt dina kollegor i Malmö samt alla besökare på kontoret. Du rapporterar till ansvarig för gruppen som är placerad i Norrköping (Head of Customer Care) och inom avdelningen finns ytterligare ett 20-tal härliga kollegor som brinner för att underlätta vardagen både för våra kunder och kollegor runt om i landet, vilka utgår från Norrköping och Stockholm.


Vad ingår i arbetet?



• Hjälpa till i receptionen.
• Förbereda och supporta vid externa och interna möten (fika, tillse att mötesrum är i ordning mm).
• Hantera beställningar av luncher, frukost mm till möten, fredagsfrukost, utbildning mm. Se till att kaffe finns/maskiner fungerar etc.
• Säkerställa att det är mycket god ordning i lokalerna och kök etc.
• Vara behjälplig vid säsongspyntning och event.
• Hjälpa till med utlämning av nycklar, tags, hantering av poolbil, lånecyklar m.m.


Arbetstiden är cirka 4-8 timmar per helgfri vecka, som du planerar tillsammans med närmaste chef.


Din profil


Vi söker dig som idag studerar på universitet eller högskola, gärna inom Fastighetsförvaltning, Facility Management men det är inget måste.


Drömmen är att du redan arbetat med kundservice och/eller dministration tidigare, förslagsvis i en liknande roll. Du kan hantera Office-paketet och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Har du dessutom andra språkmeriter är det starkt meriterande då våra kunder kommer från alla världens hörn. Du behöver även ha B-körkort för att kunna utföra vissa arbetsuppgifter.


Som person drivs du av att underlätta för andra genom god service och kommunikation - både genom att lyssna aktivt och kunna vara tydlig och pedagogisk. Du inger förtroende och är en relationsbyggare som trivs både med att vara en del av teamet och att arbeta självständigt under eget ansvar. 


Du har en mycket god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer. Du är tydlig, håller vad du lovar, är trygg i vem du är och håller dig lugn även i stressade situationer. Är du dessutom någon med glimten i ögat och entreprenörsanda så kommer du att trivas riktigt bra hos oss!


Vilka är vi?


Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/


För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.


Ansökan


CV välkomnas senast den 21 januari 2024. Då vi helst hade velat ha dig på plats redan igår, kan vi komma att göra löpande urval och därför rekommenderar vi att du ansöker redan idag!


Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 januari 2024
  • Ansök senast: 21 januari 2024

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


1 maj 2024

30 april 2024