Hej avgifts- & hyreshandläggare!

Hej avgifts- & hyreshandläggare!

Arbetsbeskrivning

På Fastighetsägarna Service tycker vi om att jobba mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande. Hos oss når du nya höjder.

Har du en fallenhet för både kundkontakt och siffror? Är du intresserad av fastighetsbranschen och vill jobba i ett företag med stort framtidsfokus? Börja jobba hos oss som avgifts- och hyreshandläggare och bli en del av ett superteam!

Om rollen

Som avgifts- och hyreshandläggare ansvarar du för administration av hyror och avgifter, registrering av lokalkontrakt, uthyrning av garage och parkeringsplatser för våra kunder som är privata fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Du kommer främst att ha kontakt med de boende men även med fastighetsägare, brf-styrelser, mäklare och banker.

Du ingår i ett team om elva som tillsammans jobbar för att svara på kundernas frågor över telefon, mail och i den digitala kundportalen. Teamet har ett nära samarbete med ekonomer och förvaltare men även med andra kollegor i organisationen som jobbar inom områden som teknik och juridik. Hos oss får du en möjlighet att vara en viktig del i arbetet med att hitta nya bättre lösningar och utveckla våra arbetsprocesser som gör att vi blir ännu bättre.

Vem är du?


Du kommer till ett företag som vill och kan ännu mer. Hos oss arbetar du i en företagskultur där tempo är vår motor och du känner dig trygg i din vilja att lära dig och din förmåga att hitta svar. För att du ska trivas i rollen är det därför av vikt att du är självgående och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och som är steget före och det är viktigt att vi vågar utmanas och pröva nytt. Att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra inom teamet är också väldigt viktigt - det vill vi att du också tycker när du väljer oss! Då tjänsten innefattas av en stor dos kundkontakt så tror vi att dina kollegor beskriver dig som en serviceminded och prestigelös person som också har förmågan att se helheten. Vi tror även att du har en förkärlek för siffror och ett gott affärssinne.

För att axla rollen så ser vi att du har utbildning inom ekonomi eller fastighetsförvaltning med ekonomisk inriktning till exempel från YH-utbilning, högskola eller liknande. Du har erfarenhet av att ha arbetat i en kundnära roll inom exempelvis kundtjänst. Vidare har du en god vana av att ha arbetat i affärssystem, det är meriterande att ha jobbat i Xpand likväl som att ha goda kunskaper inom Excel. Viss juridisk förståelse (bostadsrätts- och hyreslagen) är en fördel men inte ett krav. Utöver ovan ser vi även att du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Om företaget

Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 260 miljoner kronor per år och är 200 medarbetare.

Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.

Vill du lära känna oss ännu bättre? Läs mer om oss på vår karriärsida och följ oss på Linkedin.



Jobba hos oss!

Tjänsten som avgifts- och hyreshandläggare är på heltid där provanställning på 6 månader tillämpas med tillträde enligt överenskommelse.

Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, jag träffar kandidater löpande. Självklart kan du maila mig om du har några frågor eller funderingar om tjänsten.

Bästa hälsningar,

Tomas Wistedt
Gruppchef Avgift- och hyreshandläggare

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Palmgren

Sammanfattning

Besöksadress

Alströmergatan 14
None

Postadress

Alströmergatan 14
Stockholm, 11247

Liknande jobb


24 april 2024

Kundservice i Uppsala

Kundservice i Uppsala

24 april 2024