OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kuoni Scandinavia söker förstärkning till IT-funktionen med placering i Stockholm.Vi arbetar på skandinavisk nivå och har IT-användare i Sverige, Norge och Danmark och på utvalda destinationer runt om i världen.Vår nya kollega ingår i vårt IT-serviceteam.Help-desk medarbetare Vi har idag ca 1000 användare och ca 750 arbetsplatser som arbetar i XP Professional och i en del branschspecifika applikationer.Vi erbjuder varierande och utvecklande arbetsuppgifter i en dynamisk miljö och vi lägger stor vikt på teamarbete.För den som vill finns det stora möjligheter till personlig utveckling.Tjänsten kräver att man som person är serviceinriktad, flexibel och kan leverera kvalitet och hög service även vid stor arbetsbelastning.Ytterligare krav är att kunna arbeta systematiskt för att kunna göra löpande kvalitetskontroll som då blir ett naturligt inslag i arbetssättet.Kunskapsmässigt krävs IT-bakgrund och förståelse, MCP i XP och /eller MS Office eller motsvarande dokumenterad erfarenhet.Du ska ha minst 1 års erfarenhet av help-deskfunktion och du ser arbetet med help-desk som viktigt.Du ska även ha erfarenhet av att arbeta med Windows-plattformen, XP Professional och MS Office 2000-applikationer. För tjänsten gäller att branschkunskap är en fördel men är inte ett krav.