Helpdesk First Line Support

Helpdesk First Line Support

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med IT och tycker om att vara en servicefunktion till dina medarbetare? Nu har vi ett kortare behov av en tekniker som kommer arbeta med 1st line support i en helpdesk på ett stort konsultbolag.

Dina arbetsuppgifter
Du som tekniker kommer tillhöra IT gruppen och med främsta uppgift att serva all intern personal på företaget. Du kommer bland annat att hjälpa till med hårdvaruinstallationer, nätverksåtgärder och felsökning av olika slag till användarna, främst i Microsofts miljö.
Arbetsuppgifterna du blir tilldelad kommer in från ärendehanteringssystemet och telefon och mejl kommer vara dina främsta verktyg för att hjälpa dina kollegor. Detta är ett arbete för dig som har stort tekniskt intresse och hög servicekänsla.




Om företaget
Vår kund är ett stort företag med ca 1200 anställda och finns i hela Sverige. Det är ett konsultföretag som är inriktat på samhällsbyggnad och industri.
Vår kund har kunder inom många olika branscher som till exempel; el, tele, industri och infrastruktur. Företaget är i ständig tillväxt och har stora planer på att näst intill dubbla sin personal inom 5 år. Företaget drivs av viljan att förbättra och förnya.


Din profil
Skallkrav:
- Gymnasieutbildning inom Data/IT eller datarelaterad vidareutbildning
- Svenska i tal och skrift
- Kunskaper inom Active Directory
- Körkort B

Meriterande:
- Erfarenhet av yrket
- Scriptkunskaper

Vi ser att du som söker är social, driven och ordningsam som person. Du värderar service högt och är inte rädd att jobba hårt. Vi vill att du ska se denna tjänst långsiktigt och det finns fina chanser att utvecklas inom företaget.


Vilka är Framtiden AB?
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.


Villkor
Start: Enligt ök
Ort: Göteborg
Arbetstider: måndag-fredag 8-17
Lön: Enligt ök
Vi läser ansökningar löpande, sök tjänsten redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2023
  • Ansök senast: 17 februari 2023

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024

8 maj 2024