OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Prime är en engagerad kompetenspartner som med stor träffsäkerhet förser företag och organisationer med rätt kompetens. Genom verksamheterna Prime Office, Prime Care, Prime Campus, Prime IT och Prime Professionals erbjuder vi effektiva lösningar för bemanning, rekrytering och outsourcing inom ekonomi, kontor, IT, försäljning och marknad, HR/lön, logistik/teknik och vård. Vi söker nu en konsult som vill jobba hos vår kund, Stockholm Vatten. Det är ett tidsbegränsat uppdrag under 2-3 månader under augusti-oktober men det finns möjlighet till förlängning. IT-enheten vid Stockholm Vatten AB består idag av 14 personer varav 3 arbetar inom Helpdesk. På enheten arbetar man med drift av IT-miljö, förvaltning av IT-system, utveckling av applikationer och användarstöd somt tillför IT-expertis inom bolagets interna projekt. IT-miljön består av NT och Unix/Solaris, MS Office för back-office. Uppdraget Arbetet innebär främst att du arbetar med IT-support via bolagets ärendehanteringssystem samt telefon inom företagets interna drift/support för Windowsanvändarna. De flesta ärenden löses remote över telefon men det ingår även att i vissa fall åka ut och hjälpa användarna på plats. Kvalifikationer -Goda kunskaper inom Office-paketet -Goda kunskaper inom Windows XP -Erfarenhet av att som arbeta med Helpdesk/firstline-support Personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen som helpdesk-resurs krävs det att du är självgående, utåtriktad och drivs av att hjälpa användarna. Du har ett pedagogiskt sätt, god förmåga att kommunicera och möta användarna och är en problemlösare.