Helpdesk support till Ramirent

Arbetsbeskrivning

Sigma är en ledande leverantör av tjänster inom IT, Management och Informationslogistik. Med nordiska kunder som bas levererar vi på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i nio länder. www.sigma.se



Nu har vi en spännande tjänst för dig som vill jobba med support ute hos vår kund Ramirent. Sigma har fått i uppdrag att rekrytera en support tekniker till företaget som ingår i den finska Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 13 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

I din roll kommer du att jobba som firstline support och hjälpa användarna via mail, telefon och remote. Du kommer att hantera klientsupport, kontohantering i Active Directory och support på Office Paketet men även ta hand om ärenden som gäller interna applikationer och företagets affärskritiska system. Ramirent arbetar enligt ITILs ramverk. På Ramirents kontor i Veddesta där tjänsten är placerad jobbar idag 120 personer varav 3 stycken på supporten.

Din Profil

Vi tror att du har tidigare arbetat i en supportroll i en servicedesk eller i en onsite liknande roll. Det viktiga är att du har ett tekniskt intresse och förmåga och viljan att lära dig nya saker. Som person är du serviceinriktad problem lösare som är uppmärksam på detaljer och förstår logiken i affärsprocesser och vikten av rutiner. Du innehar en kommunikativ förmåga vilket gör dig framgångsrik i uppgiften att förklara komplexa problem samt att göra IT frågor förståeligt i vår organisation. Ramirent befinner sig i en utvecklingsfas vilket även ställer krav på förmåga att vara förändrings- och utvecklingsorienterad. För rätt person finns det således mycket goda utvecklingsmöjligheter.

Vad kan vi erbjuda dig
Ramirent erbjuder dig ett självständigt och omväxlande arbete där du kan utveckla din kompetens i en inspirerande miljö. Ramirent genomsyras av en platt organisation där medarbetarna har stort inflytande. Sist men inte minst, du vill fortsätta att utvecklas och ha kul på jobbet! 

Ansökan

Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev till oss på Sigma, rebecka.ekberg@sigma.se Har du frågor kring tjänsten vänligen maila rekryteringsansvarig Rebecka Ekberg. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carl Harald Andersson
+46 705 35 36 01
Lukas Pasic
+46 703 79 15 30
Tore Andersson
+46 703 791 221
Christian Samuelsson
+46 703 615 412
Jesper Valfridsson
+46 76 847 83 83
Håkan Larsson
+46 705 711 199
Malin Berg Kierdorf
+46 703 79 15 83
Rebecka Ekberg
+46 706602122
Rebecka Ekberg
+46 706602122
Tore Andersson
+46 703791221, +46 703791221

Sammanfattning

Besöksadress

Reveljgränd 5
None

Postadress

Lindholmspiren 9
Göteborg, 41756

Liknande jobb


11 maj 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024