Helpdesk / supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Helpdesk / supporttekniker Stämmer det här in på dig? * Brinnande intresse för teknik.* Gillar att jobba med människor.* Har dokumenterat goda kunskaper om operativsystem för pc och servrar * Har goda kunskaper om datanätverk.* Vill vara en ansvarstagande person i ett litet gäng.* Tycker om att lösa tekniska problem.* Har en analytisk förmåga * Hatar att ha lite att göra * Älskar ett högt tempo. Det här kommer ditt arbete innehåll: Kunder ringer och du hjälper dem med både enkla och riktigt kluriga problem.Ibland åtgärdar du felet genom att koppla upp dig mot kundens maskiner.Det kan vara datorer, servrar, brandväggar och telefoner.Det gäller för dig att snabbt sätta dig in i problemet och lösa det. Ibland är problemet att kunden helt enkelt hanterar tekniken fel.Då måste du på ett pedagogisk och bra sätt förklara för kunden hur problemet löses. När du inte pratar med kunder i telefon arbetar du med att konfigurera utrustning som sedan skall installeras hos kund. Arbetet innebär mycket kundkontakt över telefonen.Därför är det väsentligt att du inte är obekväm med att kommunicera över telefon och att du talar en tydlig svenska. För att jobbet skall bli ditt behöver du ha en eftergymnasial teknisk utbildning.Vi erbjuda dig det mindre företagets korta beslutsvägar, arbetskamrater som alltid ställer upp för varandra och trevlig stämning.Vi jobbar i nyrenoverade, trevliga lokaler nära resecentrum i Linköping. Har du frågor är du varmt välkommen att ringa oss. Ansökningarna kommer att behandlas löpande.Så vill du att jobbet ska bli ditt, skickar du in ditt CV snarast.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sälj och marknadschef Ola Lundell
073-595 56 50
Anita Axelson
013-374770 0708-77 24 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Prek AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 14 mars 2009
  • Ansök senast: 13 april 2009

Besöksadress

S:t Larsgatan 3
Linköping

Postadress

None
LINKÖPING, 58224

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010