Helpdesk / Systemsupport

Helpdesk / Systemsupport

Arbetsbeskrivning

Missa inte denna spännande möjlighet att skaffa sig erfarenhet av arbete på statlig myndighet. Detta är en chans för dig som uppskattar att arbeta i centrala Stockholm och att arbeta i ett mindre team om ca 4 personer med systemsupport. Låter detta intressant, skicka in din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN
Du kommer arbeta i deras systemsupport, där du primärt kommer att hantera mjukvarufrågor.
I rollen kommer du hantera ca 1500 ärenden/år. Där många av dessa är komplexa och kräver utredning.

VI SÖKER DIG SOM


* Har minst 2 års erfarenhet (från de senaste 3 åren) av att arbeta som handläggare inom systemsupport och som är van vid att snabbt sätta sig in i nya system.
* Kompetens och erfarenhet av ärendehanteringsystem.
* Kunna påvisa erfarenhet och god kompetens kring ett pedagogiskt arbetssätt gentemot kunder och kollegor.
* Språk: Svenska obehindrat i tal och skrift, detta då majoriteten av alla ärenden som hanteras inkommer på svenska.


Det är meriterande om du har
- Kompetens av att arbeta inom statlig styrning.
- Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med finansiella system (ekonomi-, redovisning- och budgetsystem).

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

För att trivas i rollen bör du vara en serviceinriktad person som har aktuell vana av att hantera kundärenden avseende rådgivning och support.
Då rollen även kräver en god kommunikativ förmåga krävs det även att du är pedagogisk.
Trots att du kommer arbeta gemensamt med övriga supporthandläggare bör du inte ha några problem att även arbeta självständigt. Sist men inte minst krävs det även att du besitter en viss administrativ ådra för att på ett bra sätt kunna hantera och trivas i rollen.

STARTDATUM: För att vara aktuell för rollen bör du kunna starta den första juli och som allra senast 22a juli.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2024
  • Ansök senast: 31 maj 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024

Servicekonsult – Uthyrning

Servicekonsult – Uthyrning

13 juni 2024