Helpdesk-tekniker till Enea Software

Arbetsbeskrivning

Jobba som tekniker i en spännande bransch Om kunden Vår kund är ett världsledande mjukvaru ?och konsultföretag som arbetar med att utveckla system med höga krav på tillförlitlighet.Bolaget är pionjär inom mjukvaruutveckling och med sina ca 700 anställda experter arbetar de dagligen med de mest komplexa tekniska utmaningarna.Deras kunder befinner sig främst inom telekommunikation medicinteknik och industrin. Nu söker man en ny medarbetare till deras interna IT-avdelning.Du kommer att jobba på Eneas centrala IT-avdelning och ansvara för interna IT-miljö.För rätt person är detta en mycket stor möjlighet till att ytterligare bygga på sin tekniska kompetens.Om jobbet Du kommer att ingå i den interna IT-avdelningen och din främsta uppgift är att hjälpa Enea-anställd personal med problem kring deras tekniska utrustning som oftast är klienter.Ärendena kan vara av olika Microsoft relaterad art men även Linux förekommer.Du som Helpdesk-ansvarig kommunicerar i huvudsak med användarna globalt, via ett ärendehanteringssystem men också via e-post och telefon.Vid större problem finns personal med expertkompetens både lokalt och i andra länder att kommunicera med.I vissa fall kan också ärenden behöva lämnas över till någon av dem.Möjligheter Enea erbjuder sina anställda möjligheten att utveckla sin yrkesmässiga kompetens då de erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, både personlig samt teknisk.Företaget erbjuder dig en mycket god karriärutveckling då man uppmuntrar avancemang inom organisationen. För dig kan detta på sikt innebära annat jobb inom IT-avdelningen, t.ex. att ingå i förändringsprojekt i IT-miljön.Krav Vi ser att du har en bra bred teknisk kompetens och har kännedom inom Windows produkter (XP, Vista, Outlook).Det är meriterande om du känner till olika Linux distributioner.Har du kännedom av 2003 Server, Active Directory, mm är detta ett plus.Viktigast är att du har intresset och är sugen på att lära dig.Då tjänsten innebär mycket kundkontakt krävs det att du har goda kunskaper i svenska och engelska.Personliga krav För detta jobb behöver Du vara mycket serviceinriktad, ansvarstagande och engagerad.Du är social, självgående och tar egna initiativ.Du måste ha bra tålamod för att kunna hjälpa användarna på ett bra sätt.Arbetstider, omfattning och tillträde Arbetet är på heltid under kontorstider med möjlighet till flextid.Start är så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet.Du kommer att jobba som uthyrd konsult genom Hero för att sedan bli rekryterad av kunden.Sök jobbet Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. På grund av intervjuer och möten kan det vara svårt att nå oss. Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice.Du kan få arbete i olika omfattningar.Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero Huvudkontor
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 28 juni 2010
  • Ansök senast: 28 juli 2010

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010