Helpdeskmedarbetare

Arbetsbeskrivning

verksamhetsstöd eHälsa och IT


Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en del av Stockholms läns landsting. SLSO:s uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård inom primärvård, psykiatri, geriatrik, habilitering och hjälpmedel. Antalet anställda är ca 11 800 inom ca 600 vårdverksamheter och omsättningen är drygt 9,4 miljarder SEK. SLSO har ett centralt verksamhetsstöd som hanterar strategiska frågor och övergripande ledningsfrågor.

Helpdeskfunktionen är en enhet inom verksamhetsstöd eHälsa och IT som bemannar helpdesk för SLSO:s alla användare i samverkan med övriga verksamhetsstöd. Nu söker vi en medarbetare som kommer att ha huvudfokus på support av journalsystemet TakeCare.



Arbetsuppgifter:
Supportfunktion för vårdstödjande system, bland annat journalsystemet TakeCare. Support via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Helpdeskteamet består av ca 15 personer som är första linjens support till SLSO:s verksamheter.

Kvalifikationer:
Att arbeta i Helpdesk innebär att man är rösten utåt mot verksamheterna. All kontakt sker via mail och telefon vilket innebär att du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift genom att svara, vidarebefordra och handlägga ärenden. Du har goda kunskaper i journalsystemet TakeCare. Meriterande om du även har kännedom om andra vårdstödjande system.

Personliga egenskaper:
Du är serviceinriktad och gillar att ha många bollar i luften. Du har god social kompetens, är utåtriktad och tycker om att jobba i team. Du har förmåga och vilja att lära om och lära nytt i takt med verksamhetsutvecklingen. Flexibilitet och kundfokus kommer naturligt för dig. Verksamhetskunskap och teknikintresse är meriterande.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.

Sammanfattning

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024