Helpdeskmedarbetare till familjärt företag i Täby

Helpdeskmedarbetare till familjärt företag i Täby

Arbetsbeskrivning

Är nöjda kunder, snabb återkoppling och ett gott internt samarbete din melodi? Vill du arbeta kommunikativt i en nyetablerad roll på ett tryggt företag? Hos OptoSweden kan du göra detta till verklighet genom att forma och genomföra dina smarta idéer för att utveckla support/Hepdeskfunktionen. Hit välkomnas en social, lösningsorienterad och strukturerad person som kommer att få ta plats bland ett gäng härliga kollegor. Välkommen till OptoSweden- familjen!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för OptoSwedens räkning en Helpdeskmedarbetare till deras kontor i Täby. Du kommer att jobba på ett familjärt företag, bland ett 20- tal kollegor i nyinflyttade fräscha lokaler i Täby. Du kommer att jobba nära alla roller i bolaget däribland supportmedarbetarna, VD, säljare och applikationstekniker.

OptoSweden är ett företag som förenklar all hantering av företags data och information. De hjälper både stora som små företag med att bland annat effektivisera, digitalisera och automatisera dokumentflöden vilket kan handla om allt från fakturor, avtal, digital arkivering och fraktsedlar av såväl stora som små volymer. Du kommer att tillhöra ett otvunget team som på bästa sätt hjälper deras kunder att optimera och förenkla deras data och information. Ni hjälps åt att ta fram en skräddarsydd lösning, och på mest effektiva sätt se till att hitta helhetslösningar som ska kunna växa ihop med er kund. Välkommen till OptoSweden- familjen!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och OptoSwedens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
AcademicWork. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos OptoSweden.

ARBETSUPPGIFTER
Som Helpdeskmedarbetare kommer du att vara första kontakten med OptoSwedens kunder. Du tar emot ärenden via telefon, mail eller deras chattfunktion. Du kommer ha många kontaktytor både externt och internt. Du kommer i första hand att försöka att lösa ärendet själv för att sedan skicka vidare om du behöver stöttning i ärendet. Du kommer att supporta i stort som smått, bland stora och små kunder som innebär kontakt med såväl mindre bolag som exempelvis större myndigheter.

Mer specifikt kommer du att:


* Ta emot ärenden via telefon och mail
* Logga ärenden i ärendehanteringssystemet SuperOffice
* Lösa de ärenden som kommer in via supporten annars delegera dessa till rätt person i företaget
* Felsökningar i olika servrar främst i SQL server
* Regelbundet återkoppla mot kund för att säkra nöjda kunder och ett gott bemötande
* Följa upp ärenden internt och säkerställa rimlig tidsåtgång


Tjänsten passar dig som vill ta dig an en social och koordinerande roll med möjlighet utveckla både dig själv och OptoSweden till nya nivåer. Du kommer att vara bidragande till att supportfunktionen förbättras och utvecklas och på sikt finns det möjlighet att exempelvis också jobba mot marknadsföring i sociala medier.

VI SÖKER DIG SOM
* Har något års erfarenhet av att arbeta med IT support


* Har arbetat i SQL server
* Har arbetat med felsökningar
* Trivs med social kontakt och drivs av att hjälpa kunder
* Talar och skriver flytande på svenska och engelska
* Har en god systemförståelse och datorvana


Som person är du driven, social och nyfiken. Du vill ständigt lära dig något nytt och utveckla dig själv. Du är en ansvarsfull person som vill vara med och driva OptoSwedens supportfunktion framåt, vilket kräver ett noggrant och strukturerat arbete. Du trivs i en koordinerande roll och är inte rädd för att ha många arbetsuppgifter igång parallellt.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, provanställning tillämpas
* Placering: Täby, Stockholm
* Kontaktuppgifter: Cecilia Cahp, ste03@academicwork.se
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ste03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

INFORMATION OM FÖRETAGET
OptoSweden är ett av Nordens främsta experter på att hjälpa företag att optimera sina arbetsflöden och manuella processer av dokument. De har funnits i över 20 år och erbjuder produkter och tjänster inom bland annat dokumenthantering, orderhantering, fakturahantering, skanning, arkivering och molntjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2020
  • Ansök senast: 20 mars 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024

IT- Tekniker till ESAB i Perstorp

IT- Tekniker till ESAB i Perstorp

16 maj 2024

Teknisk Support - Sundsvall

Teknisk Support - Sundsvall

16 maj 2024