Helpdeskpersonal

Arbetsbeskrivning

IT-enheten servar den interna kommunal verksamhet och har driftsansvaret för kommunens verksamhetssystem, servrar och arbetsstationer.Användarna inom kommunen har tillgång till en helpdesk Du kommer främst att ge support till våra användare på administrativa nätet och skolnätet med bland annat följande uppgifter: -Användaradministration för skolnätet och det administrativa nätet -Hantera och fördela ärenden i HelpDesk KVALIFIKATIONER Du har en positiv attityd och ett personligt driv efter att vilja lära och utvecklas.Du har en känsla för service samt en pedagogiskt förmåga, då mycket av arbetet sker per telefon.Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning på IT eller erfarenhet av tidigare arbete i Helpdesk. Du har kunskaper inom följande områden: - Windows XP, Office 2003, Outlook, Active Directory, Nätverk, Hårdvara, bärbart och stationärt.- Meriterande är om du har kunskaper i Linux, Unix-miljö.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vindelns kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 22 juli 2008
  • Ansök senast: 18 augusti 2008

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010