OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Poolia Väst Presentation Vi söker en duktig helpdeskmedarbetare för ett konsultuppdrag i Varberg på 50 %, Uppdraget startar omgående så snart vi har hittat rätt kandidat. Vi går igenom löpande urval så dröj inte med din ansökan. Arbetsuppgifter Vi söker en duktig helpdesktekniker för arbete med support mot vår kunds användare via telefon och fjärrstyrning. Arbetstiderna är 08.00 - 12.00 varje dag samt ett antal schemalagda dagar med arbete även 13.00 - 1700. Vår kund arbetar i Microsoft Windowsmiljö med Microsoft AD och Exchange. Användare har Windows XP, Office 2003 och Outlook 2007 samt arbetar i Citrixmiljö och tunna klienter. Vår kund använder ärendehanteringssystemet CHiP och dokumentationssystemet Qondoc på IT-avdelningen. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du bör ha goda kunskaper i Microsofts Windowsmiljö och administration av användare och behörigheter både i AD och Exchange, samt van av att felsöka skrivarproblem. Det krävs att du har vana från arbete med Altiris och att kunna ge support i Citrixmiljö via Powerfuse. Erfarenhet av arbete i CHiP och Qondoc är meriterande. Som person är du utåtriktad och social samt strukturerad och noggrann. Du är van av att arbeta i ett högt tempo och lösningsorienterad. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Förmåner Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram. Dessutom får du din alldeles egna konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär? Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Företagsbeskrivning Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i fem länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.