Helpdesktekniker, 1line IT support

Helpdesktekniker, 1line IT support

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu letar jag efter dig som är i början av din karriär som supporttekniker.  Kanske har du hunnit jobba några månader i rollen, alternativ haft en relevant praktik där du har fått prova på hur det är att jobba med IT support. 

Efter sommaren kommer vi att behöva stärka upp en helpdesk hos vår kund i Vårgårda. Här kommer du att ingå i ett mindre familjärt team, där den ibland lite stressiga arbetsdagen, varvas med mycket skratt, en "go" teamkänsla och en rejäl portion humor. Med andra ord möts du av ett varmt, trevligt och inkluderande gäng.
 
Om du är en tekniskt intresserad person som älskar problemlösning, är serviceinriktad och vill ges möjlighet att fortsätta utvecklas i rollen. Då tänker jag att detta kan vara det perfekta uppdraget för dig!

Start: under hösten 2023, enligt överenskommelse
Heltid, vardagar 8.00-17.00
Sista ansökningsdag: 2023-08-20
NOTERA, på grund av semestertider kommer återkoppling att ske efter sista ansökningsdag; i mitten/slutet av augusti. För information: malin.holst@randstad.se 

Detta är ett konsultuppdrag där du erbjuds en anställning via Randstad Technologies och vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

Ansvarsområden
Under en arbetsdag kommer du att få hantera varierande ärenden/arbetsuppgifter. Du hjälper användare med deras tekniska problem som bland annat innebär felsökning på datorer, skrivare och projektorer, hantera beställningar av produkter/material mm.  Rollen innebär även installation av både hårdvara- och mjukvara samt att administrera användare och konton i Active Directory.  
Förutom att du tar emot användare i er helpdesk, kommer du även att "plocka" ärenden och dokumentera dessa i ärendehanteringssystemet ServiceNow. Du kommer även att ha viss kontakt med användare  via telefon och mail.  

Kvalifikationer


Relevant IT relaterad utbildning och/eller viss 
arbetslivserfarenhet av liknande roll
Kunskaper i Windows och Office365
Kunskap/förståelse för Active Directory
Kunskap av felsökning och installation av hårdvara & mjukvara
Flytande i svenska och engelska
Meriterande är kunskaper i ServiceNow samt Linux

Som person ser vi att du är serviceminded, med god vana av att bemöta användare/kunder på ett pedagogiskt och engagerat sätt. 

Om företaget
Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2023
  • Ansök senast: 20 augusti 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024

Servicekonsult – Uthyrning

Servicekonsult – Uthyrning

13 juni 2024