OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst 3 års arbetslivserfarenhet inom IT? Motiveras du av att hjälpa människor och kan förklara IT-relaterade problem på ett pedagogiskt sätt – oavsett mottagarens förkunskaper? Om du dessutom är duktig på att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Helpdesktekniker för vår kunds räkning, en livsviktig naturvårdande myndighet med placering i Göteborg. Myndigheten arbetar på regeringens uppdrag, med fokus på hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurser. Arbetstiderna är 8.00-16.30
Dina arbetsuppgifter
I rollen som helpdesktekniker kommer du att arbeta med 1st line support, med ansvar för användarstöd rörande hantering av datorer, mobiltelefoner (iOS), skrivare och videokonferenssystem. De ärenden du hanterar kan handla om installation, konfigurering och uppdatering av PC-klienter, samt med användar- och systemadministration. Visst fysiskt arbete kan förekomma i samband med leveranser samt vid felsökning.
Dina arbetsuppgifter inkluderar även:
Administration
Distribution av klienthårdvara
Kringutrustning för datorer, mobiltelefoner och abonnemang
Sköta myndighetens interna webbsidor om IT-support
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som helpdesktekniker ser vi att du är en noggrann och strukturerad person. Du har ett stort teknikintresse och vill gärna få användning för detta i ditt dagliga arbete. Vidare tror vi att du är en serviceinriktad person med ett pedagogiskt förhållningssätt, som motiveras av att få hjälpa andra. Du har förmåga att vara flexibel och kan hantera många ärenden och kontakter samtidigt
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Avklarad gymnasieexamen
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet inom IT, varav minst 9 månaders erfarenhet som supporttekniker
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Minst 1 års erfarenhet av Windows 10 och kontohantering i Active Directory
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Goda kunskaper i kontorsstödsprogramvara
Meriterande:
Högskoleutbildning inom IT
Erfarenhet från servicedesk management enligt ITIL eller likvärdigt
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag under ett år, med chans till förlängning. Tillträde 2023-05-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida direkt via annonsen. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén du kan nå henne via amanda.delvén@perido.se. Om du har några övriga frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se. Ange tjänsten referensnummer 33811 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 1200 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.