Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Digitaliserings- och IT-avdelningen tillhör stadsledningsförvaltningen i Mölndals stad och består av en ledning och två enheter; Utveckling och förvaltning samt IT-drift och support. Totalt är vi cirka 40 medarbetare, och vårt uppdrag är att arbeta både strategiskt och operativt för att driva digitaliseringen framåt och säkerställa en väl fungerande IT-organisation i staden.

Den här tjänsten är placerad på enheten IT-drift och support, vars uppdrag är att ansvara för den dagliga driften och fokusera på kundnyttan samt att tillgodose stadens behov av en väl fungerande och stabil IT-miljö. Enheten ansvarar också för att hjälpa stadens användare med god IT-support och förse dem med den IT-utrustning som krävs för att de ska kunna utföra sitt arbete.

Avdelningen hanterar kontinuerligt en mängd ärenden som registreras, analyseras och prioriteras för att därefter bearbetas beroende på vad ärendet avser. Bland de större inflödena av ärenden finns beställningar av produkter, tjänster och funktioner jämte begäran om teknisk service och support.


ARBETSUPPGIFTER
Vi kan nu erbjuda ett vikariat som Helpdesktekniker på enheten IT- Drift och Support då en av våra medarbetare ska testa på en annan roll internt. Enheten består av ca 20 medarbetare och ansvarar för:

• IT-infrastruktur
• Klient
• Datakommunikation
• IT-Helpdesk
• På platsen support
• Beställning & Leverans

I rollen som Helpdesktekniker stöttar du tillsammans med dina kollegor upp organisationen med IT-support. Arbetet sker i en Windowsbaserad miljö och problemen rör både klientapplikationer och verksamhetsspecifika applikationer och system. Arbetet innefattar dator samt behörighetsrelaterade ärenden. Organisatoriskt är du en del av första linjens support.

Exempel på arbetsområden:
• Första kontakt med verksamheter vid IT support
• Support via telefon, mail, fjärrstyrning
• Support av telefonisystem
• Hantera ärenden via ärendehanteringssystem
• Felsökning och teknisk problemlösning av allt ifrån klienter, nätverk och applikationer
• Hantera konto- och behörighetsadministration
• Hantera beställningar av konton samt behörigheter


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av IT och telefoni. Du har avslutad gymnasieutbildning och meriterande är om du har eftergymnasial utbildning gällande IT-support och/eller erfarenhet av arbete inom IT-support. Du är även flytande i svenska, i både tal och skrift. Vidare har du ett stort intresse för och förmåga att på ett effektivt sätt använda och förstå digitala verktyg och tjänster.

Som person har du driv och god initiativförmåga. Du är ordningsam och engagerad och har lätt för att med god pedagogisk förmåga skapa förståelse för hur ärende hanteras. Du har god kommunikativ förmåga och skapar förutsättningar för ett tydligt och effektivt arbetssätt för dig själv och din omgivning. Du har även lätt för att söka information, för att kunna ge en bra service samt support. Då vi arbetar teamsbaserat vill vi även att du har god samarbetsförmåga och ser dig som en lagspelare.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Göran Persson
031-315 25 31
Annika Samuelsson
031-315 25 33
Josef Kelilnejad
031-315 25 32
Martin Levin
031-317 25 81
Enhetschef Teleenheten Peter Storgaard
031-315 35 51
Samordnare Andreas Lindhardt
031-315 35 41

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mölndals stad, IT-avdelningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2024
  • Ansök senast: 16 juni 2024

Besöksadress

43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
MÖLNDAL, 43182

Liknande jobb


19 maj 2024

17 maj 2024