Helsingborgs Hamn söker upphandlare!

Helsingborgs Hamn söker upphandlare!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Upphandlare som vill vara med och bidra till att vi är Nordens mest hållbara hamn med nöjda kunder och medarbetare!
Arbetsuppgifter
Som Upphandlare hos oss ansvarar och arbetar du självständigt med upphandlingar samt bistår i projekt och diverse arbete på avdelningen. Du kommer att ha en viktig roll i vårt fortsatta arbete med att modernisera arbetssätt och integrera policys, riktlinjer och instruktioner för företagets upphandlingar och inköp, samt arbeta för att dessa är väl implementerade och efterföljs hos chefer och medarbetare.
Rollen innefattar bland annat:
Tillämpa och vidareutveckla rutiner för att säkerställa företagets upphandlingar och inköp.
Projektleda, förhandla samt ansvara för avtalsuppföljning.
Utveckla avtal och avtalsrelationer med våra kunder.
Utveckla och delta i arbetet med att skapa effektiva processer i samverkan med våra andra verksamheter.
Proaktivt och operativt stötta organisationen och dess chefer i upphandlingsfrågor.



I rollen som Upphandlare är det du som driver inköp/upphandling och är samarbetspartnern. Du kommer även att agera expert internt och vara behjälplig över flera affärsområden.
Dagligen har du ett stort antal kontaktytor inom och utanför Helsingborgs Hamn.
Du arbetar nära tillsammans med kollegor på avdelningen och rapporterar till vår Ekonomichef.
Kvalifikationer
Du har en relevant eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet inom inköp och upphandling. Du har några års erfarenhet av motsvarande roll där du arbetat självständigt med upphandlingar.
Vi söker dig med erfarenhet av upphandling av tjänster samt med erfarenhet av att ha arbetat med inköp/upphandlingar i en större organisation. Har du dessutom erfarenhet av upphandling av maskiner eller arbetsfordon så är det meriterande. Vi vill att du har aktuell utbildning gällande lagstiftning för offentlig upphandling och avtal (LOU/LUF).
Du har god förmåga att uttryck dig på svenska i tal och skrift och kan förklara komplexa sammanhang på ett pedagogiskt sätt. Du har även god datorvana och erfarenhet av att arbeta administrativt i flera olika system.
Som person har du god förmåga att samarbeta på olika nivåer, både internt och externt med ett prestigelöst och lösningsfokuserat arbetssätt. Du är tydlig och kommunikativ med en mycket god förmåga att instruera, utbilda och stötta chefer och medarbetare inom ansvarsområdet. Rollen som Upphandlare är både koordinerande och drivande så du behöver vara bra på att planera, organisera och driva processer både på egen hand och tillsammans med andra.
Du är effektiv, resultatinriktad, smidig och lyhörd för andra och kan på ett självständigt och noggrant sätt utföra arbetsuppgifter där du tar dig an vår värdegrund med orden ärlig, vänlig, ansvarsfull och utvecklande som ledstjärnor.
I den här rollen lägger vi stor vikt vid din personlighet och vi söker dig som arbetar aktivt för att hitta så effektiva lösningar som möjligt.
Övrig information
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer på annat sätt kommer inte att behandlas.
Vi har noga valt rekryteringskanaler och avböjer därför vänligt kontakt från andra rekryterings- och bemanningsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marcus Fast

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs Hamn AB 1283
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2022
  • Ansök senast: 21 oktober 2022

Besöksadress

Oceangatan 3
None

Postadress

25271
1283, 25271

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024