HELTID: Ekonomiassistent sökes till Actavis!

Arbetsbeskrivning

Vill Du vara med och bidra till fler framgångar i ett multinationellt läkemedelsföretag? Ekonomiassistent sökes till Actavis!Actavis är ett av världens största läkemedelsföretag inom tillverkning och försäljning av generiska läkemedel.De finns på över 40 marknader och omsätter ca 1,6 miljarder euro.I Sverige arbetar ca 25 anställda i det trevliga och ljusa kontoret beläget vid Hornsberg i Stockholm.I Sverige har de en produktportfölj med drygt 200 produkter som omsätter ca 330 miljoner kronor.Företaget är under kraftig tillväxt.Actavis är ett stort multinationellt företag men som har fördelen att arbeta mycket individuellt, vilket innebär snabba beslutsvägar och stor egen påverkan.Actavis präglas av en kultur där öppenhet råder och alla hjälps åt.Man har stort förtroende för varandra och arbetstagarna har frihet under ansvar.Stämningen på företaget kan beskrivas som familjär.Arbetsbeskrivning Din roll kommer att innefatta en mängd varierade arbetsuppgifter inom finans och logistik.Veckorapporter över företagets cash flow, kundreskontra, administration i företagets ekonomisystem, kontroll av inköpsordrar, fakturering och övrig finansiell support är exempel på arbetsuppgifter.Inom logistikdelen kommer du att arbeta med lageradministration, såsom prisinmatningar, införande av nya artiklar, kontroll av lagerstatus och söka ut olika uppgifter om företagets artiklar.Även övriga administrativa arbetsuppgifter förekommer.Arbetets omfattning Omfattningen kommer att vara någonstans mellan 75 % och 100 %, kontorstider med flexibla tider.Du kommer att arbeta som konsult för Brainpeople.Uppdraget startar i augusti.Utvecklingsmöjligheter Actavis är ett växande företag där det finns möjligheter att utvecklas. Krav på person Kompetenskrav För rollen som ekonomiassistent tror vi att du är gymnasieekonom med några års erfarenhet av ekonomiskt / administrativt arbete, förslagsvis i en roll som ekonomiassistent.Eftersom en del av arbetet innefattar logistikfrågor är det meriterande om du har erfarenhet av lager på något sätt.Om du har tidigare erfarenhet inom läkemedelsbranschen ses det också som meriterande.Om du har erfarenhet av systemet JD Edwards (JDE) är det ett oerhört stort plus, men absolut inget krav.Du förväntas kunna uttrycka dig på engelska, och om du har kunskaper i de skandinaviska språken, framförallt danska, är det positivt.Vi önskar att du har goda kunskaper i Excel.Personliga egenskaper För att trivas på företaget tror vi att du är alert och initiativtagande.Det krävs också att du är ordningssam och har sinne för detaljer.För dig är det viktigt att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter och du är engagerad i det du tar dig för.Det är viktigt att du är prestigelös och trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter.Du trivs i att arbeta i ett litet företag med en öppen atmosfär. Vi behandlar ansökningar löpande. För att ansöka klicka på texten här eller på Skicka ansökan Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BrainPeople AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 17 juni 2010
  • Ansök senast: 16 juli 2010

Liknande jobb


20 augusti 2010

21 augusti 2010

Webutveckling, Java

23 augusti 2010

Supporttekniker/drifttekniker

16 augusti 2010