OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företaget: Kunden är en av de främsta aktörerna inom nätverkstekniken.Företaget är experter inom nätverk, säkerhet, operativmiljöer, lagring och kontaktcenter.Fokus ligger på att hjälpa kunderna att förenkla och konsolidera deras IT-infrastrukturer genom IP-konvergens.Man omsätter årligen ca.14 miljarder svenska kronor.Bolaget finns representerat i flertal länder världen över.Idag har man ca.8600 anställda.Organisationen är i ständig utveckling och nu söker man en erfaren medarbetare till Finance-avdelningen. Uppdragsperiod: Start omgående.Från början handlar det om en uthyrning, men vid god prestation kommer detta leda till en anställning direkt hos kunden.Arbetstider: 40 timmars arbetsvecka, vanliga kontorstider.Arbetsuppgifter: Du förväntas ansvara för leverantörsreskontran inkl.lagerekonomi och inventarieregister inom det svenska bolaget.Vidare ingår ett ansvar för personalekonomihantering inklusive bokföring och redovisning.Självklart är Du en del av Financeteamet och har ett medansvar för dagliga löpande redovisningsfrågor, intern kundsupport, extern kundsupport samt att kunna förmedla specialistkontakter inom det svenska bolaget.Erfarenhet/Utbildning: Du har civilekonomexamen eller motsvarande, alternativt 5-års praktiskt erfarenhet.Ett krav är att du har mycket goda kunskaper inom SAP R/3.Du har även en gedigen erfarenhet inom redovisning och bokföring med tonvikt mot leverantörssidan. Personliga egenskaper: Du ska kunna uttrycka dit i skrift och tal i svenska och engelska.Du arbetar självständigt samtidigt som du är en del av teamet.Du är självständig, beslutsam och strukturerad i ditt arbete.Du gillar utmaningar och strävar efter att utvecklas i ditt arbete.Du är en "doer". Intresserad?