HELTID: Säljkoordinator till bolag inom data- oc

Arbetsbeskrivning

Brain Bemanning söker just nu. HELTID: Säljkoordinator till bolag inom data- och telekommunikation Företaget är multinationellt och en av de ledande leverantörerna av data- och telekommunikationsprodukter.Företagets nordiska huvudkontor ligger i Kista norr om Stockholm, som även är arbetsplats för tjänsten som säljkoordinator.På huvudkontoret finns 20 medarbetare och arbetsplatsen är trevlig med en familjär stämning. Uppdragsperiod: 16 oktober - 31 december.Under denna period är du anställd genom Brain Bemanning och hyrs ut till företaget som konsult.Chans till förlängning finns och efter årsskiftet kan anställningen övergå i en direktanställning hos företaget. Arbetstider: Heltid, 8.00 - 17.00.Viss möjlighet till flextid.Övertid kan förekomma. Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta som säljkoordinator/säljassistent och ingår i en arbetsgrupp med 6 medarbetare.Du är ensam i din roll som säljassistent, men sitter tillsammans med de tre säljarna för att lättare kunna assistera dem i deras arbete.I dina arbetsuppgifter ingår följande: - ta emot inkommande samtal med förfrågningar från distributörer/återförsäljare - bevaka produkttilldelningen och kontakta interna lager samt göra beställningar av produkter - ta emot inkommande order - leveransbevakning, leveransbesked - daglig kontakt med distributörer och återförsäljare per telefon - daglig korrespondens och telefonkontakt på engelska med företagets HK i London samt lager i Holland - göra försäljningsprognoser per produkt i Excel samt ta fram statistik till säljarna - inköp av produkter som ska säljas vidare - utskick av produktblad, produktinformation, inbjudningar etc.- följa upp säljkampanjer - support/information till kunder Utbildning och arbetslivserfarenhet: Vi tror att du är en nyutexaminerad akademiker som ser detta som en chans att få in en fot på arbetsmarknaden.Alternativt är du en person med några års arbetslivserfarenhet som är beredd att satsa mer långsiktigt på arbetet och är intresserad av en fortsatt anställning efter årsskiftet.Ett krav är att du har administrativ erfarenhet i rollen som assistent, administratör eller liknande.Meriterande är om du tidigare arbetat som säljkoordinator/assistent. Kompetens: Du har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift och känner dig helt bekväm i att tala i telefon på engelska.Du har goda kunskaper i Officepaketet, och är en duktig användare av Excel.Du har lätt för att ta till sig administrativa system (såsom SAP, Oracle m.fl.), det ses som meriterande om du arbetat i SAP, som är det system som företaget använder sig av.Personliga egenskaper: Du är en trevlig, utåtriktad person som har lätt för att ta kontakt med människor.Du är mycket serviceinriktad, prestigelös och stresstålig, då arbetet kan innebära rätt så hög arbetsbelastning i perioder.Samtidigt är du självständig och trygg i dig själv, du trivs med eget ansvar och är mycket drivande och proaktiv i ditt arbetssätt och tycker om att ligga steget före.Du vill gärna utveckla och utforma ditt arbete på bästa sätt.Ordning och noggrannhet är mycket viktigt för dig, du anser det vara av stor vikt att leva upp till de krav som ställs. Intresserad?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brain Bemanning AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 5 oktober 2006
  • Ansök senast: 4 november 2006

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006