Hjälpmedelscentrum söker en operativ inköpare.

Arbetsbeskrivning

Landstinget Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 500 anställda. Landstingets huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Vi bedriver en bred och komplex verksamhet med hög förändringstakt och ökad processorientering. Öppenhet och dialog ska känneteckna verksamheten både internt och externt. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.



Hjälpmedelscentrum arbetar länstäckande med inköp, information, konsultation, lagerhållning och service av hjälpmedel för personer med rörelsehinder, kognitiva funktionsnedsättningar och kommunikationssvårigheter samt ansvarar för samordning av inkontinenshjälpmedel. Verksamheten är intäktsfinansierad och styrs politiskt av en gemensam nämnd med representanter från landstinget och länets 10 kommuner.

 

Vi söker nu en operativ inköpare som vill vara med och utveckla vår verksamhet!

 

Arbetsuppgifter
I tjänsten som operativ inköpare utför och förbereder du dagligen beställningar till hela verksamhetens behov av hjälpmedel för funktionshindrade. För att arbeta som operativ inköpare är det viktigt att du besitter ett stort intresse för inköp och logistik. Tjänsten kräver självständighet i det dagliga arbetet och en stor drivkraft att analysera underlag från vårt datasystem som sedan ligger till grund för kostnadseffektiva inköp men även i långsiktiga förbättringsarbeten inom verksamheten. En av dina dagliga uppgifter är att transportplanera verksamhetens leveranser av hjälpmedel till lasarett, kommunala enheter samt privatpersoner. Periodvis under året kommer du också att utföra analyser som ligger till grund för lagerstyrning och lageroptimering. Rollen innebär att aktivt bidra till att utveckla och förbättra arbetsprocesser, rutiner och verktyg inom logistikavdelningen.


Kvalifikationer
Du innehar en teoretisk alternativt teknisk gymnasieutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Det är meriterande om du också har någon form av utbildning inom inköp och/eller logistik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter, särskilt transportplanering, lagerstyrning och att arbeta med beställningar. Goda kunskaper i Excel är ett krav, likaså goda kunskaper i svenska, tal som skrift. Det är meriterande om du har goda kunskaper i engelska, och känner dig bekväm att använda språket i ditt yrke.

 

Som person är du strukturerad, och kan själv ta ansvar för din uppgift, och se vad som behöver göras. Du är serviceinriktad och har ett intresse och en förmåga att hjälpa andra , och leverera lösningar. Du har ett analytiskt tänk och kan lösa komplicerade problem, och du har ett huvud för siffror samt kan leverera skriftliga arbeten av hög kvalitet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

 

Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100 %. Tillträde enligt överenskommelse.

 

Sista ansökningsdag 17 augusti 2014.

 


Välkommen med din ansökan. Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt!
Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju.

Landstinget Västmanland eftersträvar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund för att möta framtidens behov.

Vi samarbetar med "Jobba i Västerås". Besök deras hemsida, jiv.se, för att få information om Västerås och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid en flytt till vår stad.


Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

LenaEklund, Enhetschef Onkologimottagningen
021-174095
CeciliaColmet, Avdelningschef
021-17 57 75
BennyViklund, Vårdförbundet-Vårdavdelningen
021-17 32 20
EvaEricson, Vårdförbundet-Strålbehandlingen
021-175220
BjörnGustafsson, Verksamhetschef
0221-264 45
PhillipEskridge fr 17 juli, Resultatområdeschef
021-17 59 93
AgnetaJohansson, Enhetschef
021-17 56 70
Maria Linder, Förvaltningschef
021-17 65 73
JakobKlasander, Fackligt repr. Vision
021-17 69 51
RobertOlsson, Enhetschef
070-223 14 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Västmanland Västerås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 28 juli 2014

Besöksadress

Landstinget Västmanland, 721 89 Västerås
None

Postadress

Landstinget Västmanland
Västerås, 72189

Liknande jobb


OPERATIV INKÖPARE

14 maj 2024

IT Sourcing Manager Airline Solutions to SAS, Stockholm

IT Sourcing Manager Airline Solutions to SAS, Stockholm

14 maj 2024

IT Sourcing Manager Customer & Commercial Solutions to SAS, Stockholm

IT Sourcing Manager Customer & Commercial Solutions to SAS, Stockholm

14 maj 2024