Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

Arbetsbeskrivning

Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.


Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver 30 vårdcentraler med mödra- och barnhälsovård och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.



Om verksamheten
Vill du vara med och göra skillnad i människors vardag, varje dag? Välkommen till ett spännande och utvecklande jobb hos oss.

Hjälpmedelsservice är en specialistenhet som arbetar med hjälpmedel för personer med funktionsnedsättning inom främst rörelse-, kognitions- och kommunikationsområdet. Enheten ingår i område öppenvård.

Hjälpmedelsservice är en arbetsplats där vi har roligt och trivs tillsammans samt jobbar för att hjälpa människor till en bättre vardag. På Hjälpmedelsservice jobbar ett 30-tal medarbetare med en stor åldersspridning och en jämn könsfördelning. Vi jobbar med allt ifrån lager, reparationer, besiktningar och anpassningar av hjälpmedel till rådgivning, förskrivning, upphandling och anordnande av utbildningar samt nätverk och mycket annat.

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en hjälpmedelskonsulent med inriktning administration, samverkan och samordning till vårt härliga gäng. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att ansvara för att driva sortimentgrupper, delta i upphandlingsarbete och jobba med avtalsvård.

I tjänsten ingår en hel del administrativa uppgifter såsom registervård i vårt verksamhetssystem, hantera reklamationer och jobba för en informativ hemsida samt att jobba konsultativt gentemot våra uppdragsgivare/kunder i form av rådgivning kring upphandlat sortiment. Samverkan och samordning ingår i arbetet både med kunder och leverantörer samt att planera och hålla i olika informations-/utbildningsaktiviteter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut eller fysioterapeut/sjukgymnast. Vi ser att du har erfarenhet och intresse inom hjälpmedelsområdet. Du bör också ha god förmåga att förmedla information om hjälpmedel. Viktiga egenskaper är god samarbets- och initiativförmåga samt att vara serviceinriktad, flexibel och tycka om att arbeta självständigt.

God datavana krävs då datorn är en del i det dagliga arbetet, både i vårt eget verksamhetssystem som i den interna och externa kommunikationen. Du bör också trivas med att tala inför grupper både som representant för Hjälpmedelsservice i olika nätverk och i rollen som ansvarig för olika utbildningar. Körkort fordras då arbetet innebär en del resande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

5 mars 2024

26 februari 2024

6 november 2023