Hjälpmedelskonsulent till Hjälpmedelscentralen

Arbetsbeskrivning

Hjälpmedelscentralen i Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss.

Arbetsplats
Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder landstinget och länets kommuner en komplett hjälpmedelsservice för personer med funktionsnedsättningar. Verksamheten bedrivs huvudsakligen i Eskilstuna med filialer i Nyköping och Katrineholm.

Vi är organiserade i 4 sektioner, administration, konsulenter, tekniker och lager/logistik. Vi är totalt ca 75 medarbetare. Alla våra medarabetare har ett stort engagemang för vårt uppdrag.

Vi söker dig som är positiv, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Medicinskt sakkunnig inom det rörelsetekniska området
Informera, utbilda och ge råd till förskrivare
Medverka vid sortimentsurval och upphandlingar
Följa utvecklingen inom dina områden
Du kommer att arbeta både självständigt och i team med konsulenter, tekniker, administrativ- och lager/logistikpersonal. Vårt uppdrag är länsövergripande vilket kan innebära en del resande.

Din kompetens
Legitimerad arbetsterapeut
Klinisk erfarenhet samt kunskap om hjälpmedel, gärna även som förskrivare
Kunskap i Officepaketet[/list[
Meriterande:
Kunskap i Websesam
Kunskap i NSV Cross eller motsvarande datajournalsystem
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

B-körkort är ett krav

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidarenaställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Sektionschef Lotta Berggrund, 076-495 25 52.
Hjälpmedelskonsulent Åsa Arvidsson, 016- 10 35 82.
Facklig information Mona Lundin, 016-10 59 32.

Kom och jobba hos oss på Hjälpmedelscentralen.

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-07-05.
Intervjuer kan ske löpande.


Följ oss gärna på
https://www.facebook.com/lstsormlandJobbahososs

Se våra förmåner
http://www.landstingetsormland.se/extra-ingang/Jobba-hos-oss/Jobba-hos-oss/Vara-formaner/




Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Sörmland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse -
  • Publicerat: 20 april 2017

Besöksadress

Repslagaregatan 19
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb


Förskollärare till Farkostens förskola

23 augusti 2010

Leg. arbetsterapeut rehab. Hudiksvall slutenvård

15 februari 2010

Semestervik:ARBETSTERAPEUT

12 februari 2010

Arbetsterapeut

Arbetsterapeut

30 mars 2020