Hjälpmedelskonsulent, vikariat

Arbetsbeskrivning

Hjälpmedel Västernorrland är en länsövergripande organisation med huvuduppgift att ge människor med funktionshinder ökad livskvalitet genom god tillgång till bra hjälpmedel. Vi är en del av landstingets serviceverksamheter och är idag 47 medarbetare och omsätter ca 100 mkr. Verksamheten är intäktsfinansierad och våra kunder är landstingets hälso- och sjukvård och länets kommuner. Arbetsuppgifter: Handläggning av hjälpmedelsärenden vilket innebär rådgivning, utbildning och konsultation vid utprovning och val av hjälpmedel. Hjälpmedelsområdet är främst kommunikations- och kognitionshjälpmedel, men även andra hjälpmedelsområden kan bli aktuella. Arbetet sker i nära samverkan med förskrivare, hjälpmedelstekniker, leverantörer m.fl. Sortimentsarbete är en viktig del av arbetsuppgifterna. Kvalifikationer: Leg. arbetsterapeut med bred erfarenhet av arbete med habilitering, rehabilitering och hjälpmedel inom kommunikationsområdet. Du bör ha god samarbetsförmåga, servicetänkande och lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid yrkesspecifik kunskap och personlig lämplighet. Anställningsvillkor: Tjänsten är ett vikariat under ett år, med tillträde i augusti 2008. Vi eftersträvar sammansättning av medarbetare vad gäller kön och ålder.

Sammanfattning

Liknande jobb

7 december 2010

Hjälpmedelskonsulent, vikariat

31 mars 2010

Hjälpmedelskonsulent - Leg arbetsterapeut

16 januari 2010

31 mars 2010