HLU koordinator

Arbetsbeskrivning

LKF söker koordinator för lägenhetsunderhåll
 

Vi bygger framtiden TILLSAMMANS!

Vill du jobba med det viktigaste vi har, våra hem? Brinner du för att utveckla kundrelationer, medarbetare och erbjuda hållbara bostäder i smarta fastigheter? Då är du rätt person för oss på LKF.

LKF befinner sig i en spännande utveckling. Vi har ett starkt kundfokus och är utsedda till en av Sveriges bästa hyresvärdar för tredje året i rad och vi vill fortsätta den resan med att bli ännu bättre. För att bibehålla och än mer förbättra våra goda kundkontakter och relationer med våra hyresgäster så är vår nya Affärsplan, ”Den hållbara kundresan” helt kundfokuserad, med ett utifrån och in tänk.

 

Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter

Rollen innebär att du arbetar kommer att medverka i utvecklingen vårt arbetssätt för lägenhetsunderhåll till en mer digital kundanpassad process. De huvudsakliga arbetsuppgifterna som du kommer att arbeta med är 


• Hantera hyresgäster/kunders beställningar och skapa arbetsordrar till interna hantverkare och externa leverantörer.
• Planera och följa upp åtgärderna via interna eller externa resurser.
• Uppdatera enheter i fastighetssystemet efter så såväl renovering, besiktningar som nyproduktion.
• Kontakt med hyresgäster, entreprenörer och internt inom företaget.
• Fakturahantering.
• Skapa arbetsorder från besiktningsanmärkningar.

Uppdraget och teamet

I ditt uppdrag utöver dina huvudsakliga arbetsuppgifter så kommer du även att delta i utvecklingen av den nya processen för hyresgäststyrt lägenhetsunderhål. Du kommer att aktivt medverka till att ta fram och styra processen med ett antal mätetal och du kommer även vara delsystemägare i den del av vår Kundportal som gäller hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll. Du kommer att få arbeta tillsammans med ett kompentent team med stort engagemang och du kommer att rapportera till chefen för Underhållsenheten. Underhållsenheten är en del av Teknisk Service som utgör en viktig funktion som leverantör av kvalitativa tjänster till våra fastighetsområden och övriga LKF.

Din profil

Vi söker dig som har gymnasieexamen eller för rollen lämplig KY/YH-utbildning. God erfarenhet av administration och kundservice är ett krav. För att fungera i rollen krävs det att du har god erfarenhet av fastighetssystem och erfarenhet av entreprenörskontakter inom fastighetsområdet.

Du har goda kunskaper i svenska och kan formulera dig väl i både tal och skrift. Vi förutsätter att du har goda IT- kunskaper och B-körkort. Då tjänsten innebär många kontakter internt och externt ser vi att du är kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende.

Våra värdeord Mänsklig, Långsiktig, Pålitlig och Utvecklande är grundläggande för medarbetare och chefer LKF och vi ser att det är viktigt at du delar dem. Läs gärna mer om dem på vår hemsida.

Ansökan

Du är välkommen med din ansökan via www.lkf.se/jobb. Sista ansökningsdag är den 10 oktober 2021.

Urval och intervjuer kommer göras löpande. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Underhållschef Annsofi Frendin på 073-0317781 eller via mail annsofi.frendin@lkf.se

Vi utvecklar attraktiva hyresbostäder i Lund där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. Vi äger och förvaltar drygt 10 000 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och 20 000 lundabor har sitt hem hos oss.

Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld. 2021 blev LKF certifierad som ett Great Place To Work, ett synligt bevis för att vår organisation uppfattas som en mycket bra arbetsplats av våra 270 anställda. Detta genomsyras främst genom ett starkt engagemang och stort intresse av att arbeta på företaget, vilket vi självklart är mycket stolta över. På LKF jobbar vi enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt där människa och hållbarhet är i centrum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Charlotta Wærn, Personalchef
046-358535
Linda Edström, Områdeschef
046-35 85 34
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Åsa Johansson, Miljöansvarig
046-358564
Christer Jönsson, Områdeschef
046-358567
Rolf Karlsson, Områdeschef
046-358569
Peter  Ovenlund, Byggnadschef
046-358506

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lunds Kommuns Fastighets AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Besöksadress

Box 1675 22101 Lund
None

Postadress

Box 1675
Lund, 22101

Liknande jobb


Front Desk Staff

Front Desk Staff

16 april 2024

15 april 2024

21 september 2023

Administratör till Enköping

Administratör till Enköping

21 september 2023