Holmen Trävaror söker administratör/leveransplanerare - Linghems sågverk

Holmen Trävaror söker administratör/leveransplanerare - Linghems sågverk

Arbetsbeskrivning

Ett smart och meningsfullt val

Är du en bra lagspelare, lösningsorienterad och strukturerad? Vill du bli vår nya kollega och dela vår resa mot ett hållbart byggande med trä som bygger framtiden?

Din nästa arbetsplats?
Linghems sågverk är ett modernt och effektivt sågverk för konstruktionsvirke av gran och tall. Vi drivs av vår passion för trävaror och ligger långt fram när det gäller att använda ny, banbrytande teknik. Vi värdesätter våra medarbetare och produkter högt. Hos oss jobbar ca 35 medarbetare. Vårt sågverk ligger i natursköna Linghem utanför Linköping.

Din framtida utmaning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som administratör/leveransplanerare är att arbeta med personaladministration, produktionsuppföljning och leveransplanering. Du kommer också att stötta platschef och controller med enklare bokföring och månadsvis ekonomiskrapportering. Exempel på kontaktytor är platschef,  lönekontor, HR-specialister, kunder, speditörer, produktions- och administrativ personal och vår marknadsorganisation.


Då enheten är relativt liten och organisationen är platt innebär detta arbete ett brett ansvarsområde där du fungerar som spindeln i nätet. Det ställer krav på att du måste vara flexibel, lösningsorienterad, initiativtagande och prestigelös.

För att lyckas i rollen
Vi söker dig som är en bra lagspelare, relationsskapande och tycker om att samarbeta med andra då rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt. Du är serviceinriktad, har ett bra struktur- och ordningssinne samt förmågan att se helheten för sågverkets bästa. För att passa in i rollen måste du både trivas med att dyka ner i detaljer och klara av att jobba med långsiktiga planer. Du har förmågan och viljan att lyfta blicken och se vad som är rätt prioritering. Vi tror att du trivs med att arbeta i ett stundtals högt tempo och du har lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter. Det är viktigt att du är pedagogisk och har lätt för att uttrycka dig tydligt i tal och skrift på både svenska och engelska.


Du behöver ha en mycket god datorvana då du kommer arbeta i flera olika system. Du har genomfört gymnasieutbildning och om du har universitetsutbildning inom det administrativa området är meriterande men inte ett krav. Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete eller arbete med leveransplanering är även detta meriterande. Du behöver B-körkort och tillgång till egen bil då möjligheten att åka kommunalt till sågverket är begränsad.


Vi är ett prestigelöst team som hjälps åt, har en bra gemenskap och stort engagemang!

Vi erbjuder dig
Hos oss får du det bästa av två världar. På Linghems sågverk arbetar vi i en prestigelös organisation med snabba beslutsvägar och korta avstånd från idé till genomförande. Samtidigt som vi är tillräckligt små för att du ska kunna påverka, så har vi också styrkan som koncern med musklerna att genomföra utveckling och förändring.


Vi erbjuder ett varierande, fritt och ansvarsfullt arbete och en möjlighet att arbeta med framtidens råvara - trä! Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar.

 

Övrigt
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.


Vi får skogen att växa och ge

Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.

Trä som bygger framtiden Holmen förädlar framtidsmaterialet trä, det enda byggmaterial som är helt förnybart. I moderna sågverk producerar vi sågade och förädlade trävaror till snickeri-, byggindustri och bygghandel. Genom Martinsons Byggsystem, som är en del av Holmen, erbjuder vi kundanpassade lösningar för ett klimatsmart och storskaligt träbyggande. Våra produktionsanläggningar finns i Braviken, Iggesund, Linghem, Bygdsiljum och Kroksjön, nära våra skogsinnehav i både norr och söder. Sammanlagt är vi drygt 700 medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Kronberg, Rekryterande Chef
0175 265 44
Elias Holmgren, HR-generalist
0175 263 15
Aleksandar Srndovic, Facklig representant Pappers
0175 269 50
Ivar Cedergren, Ekonomichef
076 134 08 20
Elias Holmgren, HR-generalist
076 817 54 58
Jörgen Åkerlund, Facklig representant Unionen
0175 267 41

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Holmen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juli 2022
  • Ansök senast: 7 augusti 2022

Besöksadress

Tulkavägen 36
None

Postadress

Tulkavägen 36
Hallstavik, 76381

Liknande jobb


Biladministratör söks

Biladministratör söks

16 maj 2024

Administratör till Planstöd

Administratör till Planstöd

15 maj 2024