Home Care hemtjänst söker en samordnare!

Home Care hemtjänst söker en samordnare!

Arbetsbeskrivning

Om Home Care hemtjänst
Att få bedriva hemtjänst i Jönköping blev möjligt när Lagen om valfrihetssystem kom till 2009, Home Care har sedan 2011 beviljats rättigheter att bedriva hemtjänst i Jönköpings kommun för att sedan expanderat till Vaggeryd och Skillingaryd 2013.
Verksamheten präglas av god kommunikation och bra struktur för att tillgodose högsta kvalitet. Tillsammans med vår verksamhetsansvarig utformas kompetensutvecklingen för personalen vilket bygger ramarna för våra klienter.
Vår personal består av utbildade sjuksköterskor, undersköterskor & vårdbiträden med lång erfarenhet inom vården. Våra medarbetare behärskar tillsammans minst sju olika språk och vi kan stolt erbjuda hemtjänst på flera språk som underlättar det för dig vars modersmål är annat än svenska.
Nu söker Home Care en samordnare/planerare med placering i Jönköping.

Arbetsplatsuppgifter:
Vi söker dig som har erfarenhet av självständigt arbete som samordnare inom hemtjänsten eller annan vårdverksamhet. Det är även önskvärt att du arbetat själv som vårdpersonal inom hemtjänst. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper att agera, planera samt koordinera. Som samordnare har du ett nära samarbete med dina kollegor, enhetschef samt med verksamhetschefen. Detta för att se till att våra omsorgstagare får sina beviljade insatser.
Vidare tar du ansvar för verksamheten ur ett helhetsperspektiv vilket innebär att du ombesörjer de behov som uppstår samt följer den ständiga utveckling som verksamheten kräver att genomgå. På så sätt erbjuder vi dig stora möjligheter till att påverka dina arbetsuppgifter, vara kreativ samt komma med egna förslag och idéer och implementera de lösningar som du finner passar för arbetssituationen i fråga.
Du kommer att ansvara för schemaläggning och bemanning på kort - och långsikt tillsammans med vår nuvarande samordnare. I din roll som samordnare har du både interna och externa kontakter såsom, biståndshandläggare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, anhöriga, läkare samt andra myndigheter. Du kommer behöva följa upp insatserna och beställningen med omsorgstagarens kontaktperson. Därigenom se till så att beställningen överenskommer med behovet och omsorgstagens mål och sålunda kontakta bistånd hos kommunen. Planeringen görs enligt kundernas önskemål och personalens förutsättningar.
Vidare arbetar du nära enhetschefen med vilken du har regelbunden kontakt för exempelvis redovisning av utförda timmar samt personalens arbetstid varje vecka.


Du kommer att:
- planera insatser enligt Socialtjänstlagen, ha ansvar för den dagliga planeringen av hemtjänsten
- planera och fördela ut uppdrag från kommunens biståndshandläggare och hälso- och sjukvårdsinsatser från hemsjukvården.
- upprätta genomförandeplaner i samråd med brukaren samt kontaktpersonen
- säkerställa dokumentationsskyldigheten enligt socialtjänstlagen
- göra hembesök och regelbundna vårdbesök hos våra nya kunder samt vid förändringar
- handleda personal
- ha löpande kontakt med vårdcentraler och biståndshandläggare
- arbetsleda vid gruppmöten och andra möten
- samarbeta med enhetschef i semesterplanering, ledigheter osv.
- korttidsrekrytera inom hemtjänsten samt hantera schemaläggning
- vara en länk gällande kontakter med biståndshandläggare, hemsjukvård, personal, brukare och anhöriga samt mellan medarbetare och enhetschef
- vara delaktig i att ta fram statistik, uppföljningar och verksamhetsrapporter
- i övrigt ansvara för att arbete sker i enlighet med verksamhetens mål och vara delaktig i arbetet för ständiga förbättringar
- vara redo för inhopp i omsorgsarbetet som kan förekomma
- svara på frågor som uppstår i verksamheten och vara tillgänglig per telefon samt svara medarbetare i våra gruppchattar

Kvalifikationer:
Du ska ha utbildning som är minst gymnasienivå/undersköterska och gärna erfarenhet av samordning.
Du ska vara serviceinriktad, positiv och lyhörd samt ha lätt att skapa relationer där du värdesätter respekt samt har ett arbetssätt som kännetecknas av tillit och förtroende. Du ska kunna arbeta självständigt men hantera många arbetsuppgifter samtidigt samt ta snabba beslut, vara anpassningsbar och stresstålig men även förstå värdet av ett gott samarbete inom organisationen. Det är av vikt att du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga, bra dokumentations förmåga och goda kunskaper i att uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket då vi har dokumentationsskyldighet enligt socialtjänstlagen.
Du ska ha mycket goda datakunskaper och bör ha arbetat inom hemtjänst eller omsorg tidigare. Erfarenhet av datasystem som TES, MagnaCura och CosmicLink är meriterande.
Då vi har många brukare som talar ett annat språk än svenska så är det ett plus om om du talar assyriska eller arabiska, men detta är inte ett krav.
Vi söker dig som är strukturerad i ditt arbetssätt och har lätt för att ta till dig nya processer och system. Arbetet kräver att du är engagerad, ambitiös och noggrann, men samtidigt flexibel och kreativ. Vi ser gärna att du har en förmåga att lyfta dina medarbetare och sprida god stämning på din arbetsplats. Ett gott bemötande där individen sätts i fokus skapar en eftersträvansvärd arbetsmiljö där vårt mål är att alla ska trivas; chefer, personal och omsorgstagare.




Anställning:
Provanställning i 6 månader som sedan ämnar att utmynna i en heltids tillsvidareanställning om alla är nöjda. Tillträde from 2020-11-01 eller enligt överenskommelse.


Ansökan:
Bifoga CV och personligt brev.


Kontakt:
Ivan Mikhail, VD
Linnea Rahm, Samordnare
036-100255
Ansökan skickas till: kontakt@hcare.se
MÄRK DIN ANSÖKAN MED "SAMORDNARE."

Lön:
Fast månadslön.

Krav:
Administrativ assistent 2-4 års erfarenhet
Gymnasial utbildning/undersköterska/inom Socialt arbete och omsorg
Svenska
B Körkort

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HOME CARE IN SWEDEN AB JÖNKÖPING
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 september 2020
  • Ansök senast: 31 oktober 2020

Postadress

VÄSTRA STORGATAN 8
JÖNKÖPING, 56148

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024