OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Höör ligger mitt i Skåne, med goda tågförbindelser, 16 750 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1200 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit.
Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och kompetens. Som medarbetare är din insats viktig för att vi ska uppnå målen för verksamheten och leverera hög kvalité. Alla medarbetare ansvarar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god arbetstrivsel, genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor.
Som anställd i Höörs kommun kan du förvänta dig att bli bemött av dina kollegor med ett professionellt förhållningssätt och god serviceanda. Vårt mål är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, stolthet och lust att lära.
Enheten för Kommunikations- och medborgarservice är en del av kommunledningskansliet och ansvarar för kommunens övergripande kommunikation och allmän medborgarservice. Kommunikationsenheten består av två kommunikatörer, varav en ska gå på föräldraledighet i maj månad. Därför söker vi nu en ersättare.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kommunikatör kommer du att vara mitt i händelsernas centrum för att stärka bilden av Höörs kommun och bidra till samhällsnytta. Tillsammans med kompetenta kollegor ska du med transparens, stabilitet och öppenhet arbeta både med intern och extern information och medborgarservice.
Arbetsuppgifter innefattar bland annat att arbeta med intern och extern kommunikation i form av arbetsgivarvarumärke, organisationsvarumärke, webbutveckling, nyhetsartiklar, grafisk form, mediefrågor, strategisk rådgivning, kriskommunikation samt olika kommunikationsprojekt. Du kommer att producera texter och mallar samt planera, koordinera, praktiskt genomföra och följa upp kommunikationsinsatser. I arbetet ingår också att stödja och utbilda övriga verksamheter i deras arbete med information och kommunikation. Som en del av arbetet ingår att hålla riktlinjer, manualer och rutiner uppdaterade. Verksamheten utvecklas ständigt, vilket gör att tjänstens innehåll kan förändras över tid. Vår externwebb är relativt ny medan intranätet behöver utvecklas.
Arbetet sker både på strategisk och operativ nivå.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är intresserad av samhällsfrågor och har en akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan för tjänsten relevant utbildning. Du har minst två års erfarenhet av en liknande kommunikatörsroll och erfarenhet av projektledning. Har du tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation är det meriterande.
Du är en god skribent och behärskar texter för såväl webben som andra sammanhang. Det är ett plus om du har erfarenhet av att planera och genomföra möten, seminarier och konferenser. Du behärskar sociala medier och har erfarenhet av webbpublicering. Kunskaper i InDesign, Photoshop, Sharepoint, WordPress, samt kunskaper om och intresse för sociala medier och annan modern informationsteknik är viktigt.
Du är lyhörd, kommunikativ, bekväm med att ta egna initiativ och van vid att arbeta självständigt. Du behöver också vara en god pedagog, drivas av att fungera som en av flera nyckelspelare i organisationen, vara serviceinriktad och vara beredd att lösa problem och ta dig an nya uppgifter med kort varsel.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och dina drivkrafter. Det är viktigt att du har ett positivt och öppet förhållningssätt, är lösningsorienterad, prestigelös och ansvarstagande.
ÖVRIGT
Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk.
Vi tillämpar löpande urval
Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Lars-Johan Rosvall
0413-281 25
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0413-28000
Utvecklingschef Peter Wollin
0413-28162
Projektledare, Destinationsnav MittSkåne Camilla Jönsson
Redovisningschef Elisabeth Steen Ekstedt
0413-281 15
Kommundirektör Michael Andersson
0413-281 60
Utbildningsansvarig Daniel Freij
0413-282 18
T.f. Operativt ansvarig Hörby/Höör Gert Ehlke
0415-378066
Stf. Räddningschef Joakim Ilmrud
0413-28226
Anna Landén
0413-28191