OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Time Hotel Group är ett privat och ägarlett mindre familjeägt hotellföretag med idag 3st hotell och ambitioner att växa.
Till Time Hotel, Stockholm söker vi nu en hotellreceptionist som kan vara med och vidareutveckla hotellet och bidra till vår fortsatta resa.
Efter pandemin har gästströmmarna förändrats och även vi behöver skifta fokus.
Best Western Plus Time Hotel i Stockholm erbjuder 144 hotellrum varav 15 är studios med minikök för långtidsboende. Hotellet har en lobbybar, konferensrum, styrelserum, relaxrum samt garage i huset. Vi är ett omtyckt 4-stjärnigt hotell i Stockholms för såväl affärs- som fritidsresenärer och får ofta höga betyg/omdömen av våra gäster vilket vi är mycket stolta över. Hotellet ingår i Best Western Hotels som är världens största hotellkedja med över 4200 hotell runt om i världen.
Vi månar om vår personal, om dig som individ, dina kunskaper och egenskaper som vi anser är en stor konkurrensfördel för oss.
Därför värdesätter vi din personlighet och letar efter dig med förmågan att få våra gäster att känna sig som hemma så snart de kliver in genom entrén till vår inbjudande lobby.
Vem är du
Som person ser vi att du har en genuin känsla för service och ett stort intresse för våra gäster. Du måste vara ansvarsfull, flexibel och där vana att arbeta under ett tidvis mycket högt tempo är en fördel – snabba beslut fattas dagligen. Du värdesätter hög service och kvalitet samt som person är du noggrann, prestigelös, intresserad, positiv och självsäker med hög social kompetens. Receptionsarbetet innebär även att obehindrat använda svenska och engelska i tal och skrift, göra bokningar och administrera dessa via telefon, mejl samt vårt bokningssystem. Vi ser gärna att du är över 20 år och kan tänka dig att arbeta både dag- och kvällstid såväl vardag som helg.
Arbetsuppgifter
Vi utför sedvanliga receptionsuppgifter såsom in- och utcheckning, telefonväxel, kassahantering, konferensservice, bokningar, emailkorrespondens, turistinformation samt visst revenuearbete efter kontorstid och helger. Receptionen har även hand om försäljning och service i vår lobbybar samt ser till att det är rent och snyggt i vår lobby. Vi arbetar i bokningssystemet Oracle Suit 8.
Tjänsten är 100% och främst dagtid vardagar men även kvällar och helger förekommer och lönen är enligt överenskommelse.