HR-administratör

HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Cyclife Sweden AB hanterar och behandlar lågaktivt avfall, främst från kärnkraftsindustrin men också andra branscher såsom hälso- och sjukvården. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Den svenska anläggningen och huvudkontoret är beläget i skärgården utanför Nyköping. Företaget är en del av Electricitet De France (EDF), som är en av världens största arbetsgivare och en tung aktör inom energisektorn. EDF satsar och vill bli världsledande inom området och utveckla hanteringen av kärntekniskt avfall globalt för att minimera den miljöpåverkan kärnkraften har och kommer att ha i framtiden. I rollen som HR-administratör kommer du främst arbeta med de administrativa delarna inom företagets olika HR-processer t.ex. personal- och löneadministration, en viss del av din tjänst kommer även handla om att hantera enklare ekonomifrågor kopplat till bokföring av leverantörsfakturor. Ditt uppdrag innebär att vara en supportfunktion till företagets medarbetare och chefer kopplat till HR-administrativa frågor och du kommer även att ha externa samarbetspartners. Du kommer att ha ett nära samarbete med HR-chefen, till vilken du rapporterar, och med bolagets redovisningsekonom.
Detta är en ny roll i ett expansivt bolag och vi söker dig som vill vara med och utforma framtiden tillsammans med oss!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

- Hantera personalinformation kring t ex nyanställningar, anställningsförändringar och avslut i bolagets olika personalsystem.
- Vara kontaktperson för anställda och chefer gällande frågor som rör bl a lön, tidredovisning, reseräkningar etc.
- Vara kontaktperson mot externa samarbetspartners som hanterar löner, tidredovisningssystem och tjänstepensioner mm.
- Supporta HR-chef med underlag och rapporter.
- Administrera lättare ekonomiska arbetsuppgifter kring leverantörsfakturor.
- Uppdatera och förbättra rutiner och arbetssätt kring HR-administration och lönehantering.

Din profil

- Gymnasieutbildning samt några års erfarenhet av att arbeta administrativt inom HR-området med inriktning mot tjänstemän och kollektivanställda.
- Erfarenhet av bokföring och leverantörsfakturor såväl som tolkning av kollektivavtal ses som meriterande.
- Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift.
- God systemvana.
- Goda kunskaper i Office-paketet.
Du gillar att arbeta administrativt och serviceinriktat. I rollen kommer du ha många olika kontaktytor både internt och externt och det är därför viktigt att du har lätt för att samarbeta och har en god social och kommunikativ förmåga. Då rollen innebär många olika administrativa arbetsuppgifter tror vi att du är strukturerad, ordningsam och noggrann i ditt sätt att arbeta. Dessutom har du god förmåga att göra prioriteringar i ditt arbete och räds inte för att hugga i där det behövs.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Linda Connbo och nås på 070-7950189 eller på linda.connbo@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


HR Assistent

HR Assistent

3 december 2021

3 december 2021

HR Generalist

HR Generalist

3 december 2021