HR-administratör

HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
I Trelleborgs kommun är vi ett gäng med HR- och lönekonsulter samt bemanningsansvariga som tillsammans arbetar med att stödja och stärka alla kommunens sju förvaltningar i deras arbete med arbetsgivar- och medarbetarfrågor såsom kompetensförsörjning, rekrytering, arbetsrätt, lön, systematiskt arbetsmiljöarbete, rehabilitering, likabehandling och omställning med mera.

Sedan några år tillbaka är vi alla samlade i centralt belägna lokaler, med östersjöutsikt och nära såväl hamnen som stationen. Våra löne- och HR-konsulter arbetar i varsin sektion men på samma våningsplan, vilket skapar sociala kontaktytor och gör det extra smidigt för oss att samarbeta.

Vi är nu på jakt efter en kollega som kan axla rollen som HR-administratör i sektion HR:

Arbetsuppgifter
Vår HR-administratör kommer att vara direkt behjälplig till kommunens samtliga chefer när det gäller rekryteringsadministration, LAS-hantering och behörigheter i HR-system. Vi har en funktionsbrevlåda där vi ger stöd och hjälp såväl internt som externt i HR-relaterade frågor som berör kommunen, och HR-administratören kommer att vara den som hanterar denna. En del av de arbetsuppgifter som kommer att ligga på HR-administratören hanteras i nuläget av våra cirka 15 HR-konsulter, men vi tror att det finns stora vinster med att samla dessa arbetsuppgifter och göra HR-administratören till spindeln i nätet. 

HR-administratören kommer att vara den av oss som bevakar och hanterar facklig tid, diarieför korrespondens med fackliga företrädare och ser till att kommunens sammanställning över fackliga företrädare och skyddsombud hålls aktuell. En viktig arbetsuppgift blir också att vara samordnare för kommunövergripande MBL, vilket innebär planering och samordning av dagordning med körschema, att skicka ut kallelse samt att skriva, publicera och diarieföra protokoll.

Ytterligare arbetsuppgifter som kommer att ingå är att vara behjälplig med att ta fram statistik ur våra HR-system inför delårsrapporter och liknande så att verksamheterna kan göra korrekta analyser. Du är också den som sammanställer underlag vid omplaceringsutredningar.

Tjänsten som HR-administratör är nyinrättad, vilket ger dig stora möjligheter att vara delaktig i utformningen av arbetets upplägg. Du kommer att vara den enda HR-administratören hos oss, men kommer förstås inte att lämnas i sticket. En ordentlig introduktion i arbetets alla delar kommer att planeras med utgångspunkt från dina behov och önskemål, och du kommer att få kontinuerligt stöd av såväl mentor som chef.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från programmet för personal och arbetsliv med lägst en kandidatexamen. Alternativt har du en YH-utbildning motsvarande lägst 300 YH-poäng med inriktning inom lön, administration eller rekrytering. Meriterande är om du har erfarenhet från kvalificerat administrativt arbete inom HR-området.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper:

Du trivs med att vara ett stöd för andra, och har ett konsultativt, professionellt och prestigelöst förhållningssätt. Du driver egna processer framåt, och utför ditt arbete med engagemang. Du är självklart serviceinriktad, och bemöter eventuell frustration med ett lugn och på ett smidigt sätt. Du är helt enkelt en fena på att skapa och bibehålla goda relationer, och gillar att samarbeta och skapa lösningar som stödjer helheten.

Du behöver ha god förmåga att sätta dig in i olika tekniska system, och är grym på att planera, strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter. Det är inga problem för dig att arbeta med flera olika arbetsuppgifter parallellt, och du kan snabbt växla fokus när så krävs. Du har en god förmåga att arbeta självständigt, effektivt och att kunna ta egna initiativ samtidigt som du är mån om att förankra och samarbeta då det behövs.

Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare

Tillträde
2023-01-09 eller enligt överenskommelse.

Kontakt
Catharina Edgren, HR-konsult

0410-73 31 60

Fackliga kontakter:

Sista ansökningsdag
2022-11-30 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att arbetet med urval och intervjuer påbörjas redan innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Sammanfattning

Liknande jobb


26 april 2024

Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

23 april 2024