HR-administratör i Solna

HR-administratör i Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Söker du ett arbete där du får vara verksam i en internationell och mångkulturell miljö och ha en mångfacetterad roll inom HR-administration? Då har du möjlighet att bli en del av ett HR-team på ett stort globalt teknikföretag med placering i Solna. Du kommer agera stöd i företagets HR-processer i Sverige och internationellt med stort samarbete med HR- och löneteam placerade i Danmark.

Vi söker nu en trygg och stabil HR-administratör på heltid för ett konsultuppdrag med start i augusti och som pågår fram till sommaren nästa år (2023-06-16). Arbetet är beläget på företagets kontor i Solna. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
I arbetet ingår ansvar för onboarding-processer av nyanställda genom att tilldela utrustning, informera och uppdatera verktyg samt att agera stöd för chefer och anställda gällande HR-relaterade frågor. 


Arbetsuppgifter: 
• Hantera tidrapporteringssystem, Flex, och ta fram underlag inför lönekörning
• Stöd till payroll team i samband med lönekörningar
• Hantera förmånsportal Benify och ta fram uppgifter för löneavdrag
• Kontakt med Företagshälsovård och uppdatera portal med personaldata
• Övriga HR-relaterade administrativa uppgifter

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet inom HR eller HR-Shared Service och att du är van att arbeta självständigt med ett proaktivt perspektiv. Vi ser också gärna att du har tidigare erfarenhet av löneadministration. 


Rollen förutsätter: 
• God data- och systemvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Van att arbeta självständigt, vara proaktiv och serviceminded

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2022-06-24, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Josefin Berg, josefin.berg@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2022
  • Ansök senast: 24 juni 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


15 juni 2024