HR-administratör med intresse för löner

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta administrativt på en myndighet och har intresse av att utvecklas inom HR? Är du självgående och har lätt för att lära? Då kan vi ha uppdraget för dig!

Beskrivning

Vi söker nu en HR-administratör till vår kund, en myndighet som verkar inom näringslivet för att främja bland annat entreprenörskap och utveckling. Myndighetens kontor är beläget mitt på Södermalm i Stockholm.

Här erbjuds du en bred roll i vilken du får hantera all förekommande HR-administration på myndigheten. Detta innebär administration kring anställningar, löner, sjukskrivningar, friskvård, pensioner, resor med mera. Ditt ansvar gällande löner sträcker sig till att ta fram underlag för dessa och vara kontaktperson gentemot Statens servicecenter som sköter resten av lönearbetet. Du kommer även ha i uppgift att ta fram underlag och statistik såväl internt som externt. Utöver din administrativa funktion har du en central roll i olika utvecklingsprojekt, där det projekt som ligger närmast i tiden innebär införande av ett nytt lönesystem.

Rätt person för uppdraget har god förmåga att hålla många bollar i luften och en hög servicekänsla. Det är viktigt att du trivs i roller där du mycket kontakt med andra då du kommer att svara på frågor och bidra med service till myndighetens anställda. Det här är en utmärkt möjlighet för dig som tycker om administrativt arbete och vill utveckla dina kunskaper inom HR!

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil

- Avslutad gymnasieutbildning
- Erfarenhet av administrativt arbete
- God datorvana
- Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande

- Statlig erfarenhet
- Tidigare arbete på en HR-avdelning
- Tidigare arbete med löner
- Erfarenhet av Palasso

Omfattning och tillträde

Deltid (75 %), konsultuppdrag till årsskiftet 2016/2017. Tillträde så snart som möjligt.

Ansökan

Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13709MT i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer

13709MT

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontakt

E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Publicerat: 3 juni 2016

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023