HR-administratör till ByggVesta AB

Arbetsbeskrivning

Presentation

Vill du arbeta för ett litet men snabbväxande bolag med breda HR-frågor? Vi söker nu en HR-administratör för ett konsultuppdrag hos ByggVesta AB. Du kommer arbeta med exempelvis; personalpolicy, uppdatering av personalregistret och stötta chefer och medarbetare. Uppdraget beräknas omfatta ca 60% med möjlighet att fritt lägga upp sitt arbete.

Uppdraget är på konsultbasis och förväntas pågå minst 6 månader med goda möjligheter till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

I rollen som HR-administratör kommer du arbeta med breda HR-frågor.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Säkerställa att tillämplig lagstiftning såsom arbetsrätt och arbetsmiljö efterlevs
• Ansvara för att tillämplig personalpolicy tas fram och löpande uppdateras
• Ansvara för uppdateringar av personalhandbok
• Ansvara för personalregistret
• Övervaka att lönerevisioner utförs i tid.
• Agera stöd för chefer och personal
• Ansvara för att mall för anställningsavtal tas fram samt att signerade avtal arkiveras
• Organisera medarbetarsamtal mellan chef och medarbetare
• Ansvara för genomförandet av medarbetarundersökning en gång per år
• Tillse att ledningsgrupp och chefer arbetar med resultat från medarbetarundersökning.

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som är utbildad personalvetare eller motsvarande. Du har tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter och är van att driva processer självständigt.

För att lyckas i rollen ser vi att du är förtroendeingivande, social och självgående. Du trivs i en snabbföränderlig arbetsmiljö med många arbetsuppgifter parallellt.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

ByggVesta AB vill bidra till att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle, där människor med olika behov och önskemål kan hitta ett attraktivt boende att trivas i.

ByggVesta utvecklar, bygger, äger och förvaltar hyresfastigheter för långsiktigt hållbart och prisvärt boende i attraktiva lägen. Vårt arbetssätt, våra metoder och lösningar kännetecknas av ständig utveckling, och våra fastigheter av ett bestående mervärde i såväl ägande, förvaltning som boende. Vårt genomtänkta koncept och gör att kan erbjuda våra hyresgäster både hög kvalitet och miljöprofil till en vettig hyra.

ByggVesta AB är ett snabbt växande och dynamiskt företag som idag har totalt 35 anställda på fyra orter i Sverige, i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi tror på att ha roligt på jobbet.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Thunholm Reinhold

Malin Sager

Johanna Heimer

Christian Aronsson

Nathalie Rodriguez

Jasmina Dedeic

Sara Jägevall

Marcus Kahanek

Carolina Werner

Nele Turemark

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 9 juni 2015

Besöksadress

Kungsgatan 57A, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


10 maj 2024

Vi söker bemanningsadministratör till Bemanningsenheten Centrum!

Vi söker bemanningsadministratör till Bemanningsenheten Centrum!

8 maj 2024