HR-Administratör till Crane Currency

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din karriär inom HR och vill samla bred erfarenhet? Vi söker just nu en HR-administratör för ett konsultuppdrag hos Crane Currency med start omgående. Du kommer tillsammans med ett härligt HR-team få möjlighet att utvecklas och lära dig mer inom området. Konsultuppdraget är på heltid och kommer att pågå under 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
Som HR administratör sköter du den löpande administrationen i form av anställningsavtal och registreringar samt uppdateringar i kundens personalsystem. Du kommer även att arbeta med att hålla processer, arbetsbeskrivningar och andra förekommande aktiviteter uppdaterade på intranätet. I rollen som HR-Administratör har du ett nära samarbete och en stöttande funktion gentemot företagets chefer. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer i din roll att stötta upp administrativt inom hela HR området.

Crane Currency är ett av de ledande företagen på världsmarknaden inom sedelpapper, sedeltillverkning och övrigt säkerhetspapper. Efter mer än 250 års framgångsrik verksamhet är vi ett av få företag i världen som kan utföra samtliga steg i produktionskedjan - från design och originalframställning till papperstillverkning, tryckning och säkerhetshantering. Vi är ledande inom utvecklingsområdet avancerade säkerhetstrådar, vattenmärken, säkerhetsfibrer och optiska säkerhetsinslag.

BAKGRUND
Vi tror att du som söker har eftergymnasial utbildning som personalvetare eller annan liknande inriktning. Du har hunnit samla relevant arbetslivserfarenhet från HR-arbete antingen genom jobb vid sidan av studierna eller har erfarenhet som HR-administratör/assistent/koordinator på heltid. Arbetet kräver mycket god dator och systemvana samt mycket goda språkkunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person är du prestigelös i ditt arbetssätt och trivs med varierande arbetsuppgifter och att det i perioder kan vara ett högt tempo. Du är noggrann, lösningsorienterad och har lätt för att prioritera. För att trivas i rollen är du en person som självständigt driver ditt arbete framåt och tar ansvar. Du kommer att hantera många kontaktytor och bör vara kommunikativ, utåtriktad och trivas med nära samarbete.
FÖRMÅNER
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
OM POOLIA
Liksom du är vi på Poolia specialister inom HR, många av oss med egen erfarenhet av att arbeta i dessa roller. Vi är nämligen övertygade om att en av hörnstenarna för att göra ett riktigt bra arbete är engagemang och intresse för sitt område. Våra kunder återfinns inom bland annat små och stora företag, organisationer och myndigheter. Vi har erfarenhet av tillsättningar till både privat och offentlig sektor. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Stockholm AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Sex månader eller mera
  • Publicerat: 26 oktober 2018

Besöksadress

Kungsgatan 57 A
None

Postadress

Kungsgatan 57 A
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Brinner du för HR och kommunikation?

16 maj 2024

Sommarjobb som HR-administratör

Sommarjobb som HR-administratör

15 maj 2024

Administratör

Administratör

15 maj 2024

HR-funktionen söker HR-Generalist

HR-funktionen söker HR-Generalist

13 maj 2024