HR-administratör till  Göteborg

HR-administratör till Göteborg

Arbetsbeskrivning

Till vår myndighetskund i Göteborg söker vi en HR-administratör för ett heltidsuppdrag med start januari 2026. Du blir en del av ett kompetent HR-team där du ansvarar för administration i Personec, stöd till chefer och HR-specialister samt hantering av frånvaro, anställningar, löneunderlag och avtal. Uppdraget pågår i sex månader och utförs på plats i Göteborg.
Om uppdraget Vi söker en HR-administratör till vår kund i Göteborg. Uppdraget förväntas starta snarast januari 2026 och pågå i 6 månader. Uppdraget omfattar 100% motsvarande en heltid. Arbetet sker i kundens lokaler i Göteborg.   Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst kan exempelvis nedan arbetsuppgifter förekomma;

löpande personaladministration


administration av anställningsärenden


ge support och rådgivning i HR-frågor


arbete utifrån regler och rutiner kring anställningar


administrativt stod i rekrytering av personal


samordna och administrera utbildningar och HR-aktiviteter


schemaläggning och bemanning


Dina kvalifikationer

eftergymnasial utbildning med inriktning personal/HR eller likvärdig utbildning


minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör/HR-administratör


goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt


goda kunskaper om HR-systemet Personec


kunskaper om lagar, förordningar och avtal på området.


Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef
Möjlighet till fler spännande uppdrag
Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad
Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 19/12.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, Kajsa.hessel@bemannia.se. 
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2025
  • Ansök senast: 19 december 2025

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Bemanningsansvarig, Adecco Industri & Logistik

20 augusti 2010

Jobbcoach

21 april 2010

Rehabiliteringscoach

21 april 2010

HR-konsult

HR-konsult

21 januari 2021