HR administratör till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Är du självständig, flexibel och har ett brinnande intresse för administration? Vill du arbeta i en organisation med högt tempo och en härlig teamkänsla? Vi söker just nu en administratör inom HR och personalfrågor till vår kund som är ett stort internationellt företag placerat strax söder om centrala Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i mars och till att börja med på 6 månaser. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
I din roll som personaladministratör kommer du främst att arbeta på företagets IT-avdelning. Det kan även bli aktuellt med arbete inom andra centrala funktioner och divisioner. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:

• Administration gällande rekryteringsprocessen för konsulter till företaget, från
uppstart till mål, lägga upp jobbannonser, scanna CV:n och intervjuer etc
• Introducera, följa upp och avsluta konsulter
• Support för alla konsulter inom företaget och andra som berörs av konsultverksamheten
• Säkerställa att processen för rekrytering till IT-avdelningen följs och initiera förbättringar vid behov
• Kontakt med samarbetspartners gällande tillsättning, kontrakt och avslut av konsulter.

Bakgrund
Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet från en liknande roll som personaladministratör. Som person är du driven, nyfiken och en mycket van administratör. För att lyckas i rollen är du kommunikativ och både talar och skriver svenska och engelska obehindrat samt har god samarbetsförmåga. Du arbetar självständigt och tar egna initiativ. Det är viktigt att du har goda kunskaper i Officeprogrammen, framförallt i Excel. Det är även meriterande om du:

• Har kunskap gällande kompetensbehov och rekrytering
• Har erfarenhet från arbete med leverantörer inom bemanning
• Har erfarenhet från arbete med utländska leverantörer och konsulter
• Har erfarenhet från arbete på IT-avdelning.
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Om Poolia
Poolia har ett fokus, att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Stockholm AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Sex månader eller mera
  • Publicerat: 4 februari 2019

Besöksadress

Kungsgatan 57 A
None

Postadress

Kungsgatan 57 A
Stockholm, 10124

Liknande jobb


14 maj 2024

Personaladministratör

Personaladministratör

14 maj 2024

10 maj 2024