HR-administratör till internationellt teknikbolag

HR-administratör till internationellt teknikbolag

Arbetsbeskrivning

Lockas du av att ingå i ett stort internationellt bolag med fokus på innovation och framtiden? Har du erfarenhet av HR-relaterade arbetsuppgifter? Vi söker dig som är driven och trivs i en självständig och bred roll med mycket ansvar. Känner du igen dig i detta så kanske du är vår kunds nya HR-administratör! Sök tjänsten redan idag då vi tillämpar ett löpande urval!

OM TJÄNSTEN
En av Europas ledande aktörer inom teknikbranschen letar nu efter en HR-administratör till deras huvudkontor i Solna. I rollen som HR-Administratör kommer du stödja diverse HR-processer i Sverige, Finland och Litauen. Arbetet sker i samarbete med bolagets HR- och löneteam som huvudsakligen är placerade i Danmark, men även i andra länder. Du kommer jobba i en händelserik och föränderlig miljö och i en verksamhet med högt tempo med stort fokus på medarbetarna, inkludering och medkänsla.



Du erbjuds


* Värdefull erfarenhet och utveckling i en internationell miljö.
* En kreativ arbetsplats i ett team av duktiga och innovativa medarbetare.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som HR-administratör kommer du:


* Hantera tidrapporteringssystem, Flex, och ta fram underlag inför lönekörning
* Agera stöd till payroll team i samband med lönekörningar
* Hantera förmånsportalen Benify och ta fram uppgifter för löneavdrag, uppdatera information mm
* Ansvara för onboarding av nyanställda genom att dels uppdatera i olika verktyg, beställa telefon, it-utrustning mm och dels informera nyanställda om regler kring tidregistrering, övertid, restid etc.
* Svara på frågor från chefer och anställda gällande ovan samt allmänna HR-relaterade frågor.
* Ha kontakt med Företagshälsovård och uppdatera portal med personaldata
* Hantera övriga HR-relaterade administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har god data- och systemvana
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
- Har erfarenhet att arbeta inom HR eller HR-Shared Service med liknande arbetsuppgifter

Det är meriterande om du


* Har erfarenhet av att arbeta med löner


Som person är du:


* Självständig
* Proaktiv
* Serviceinriktad




Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid i ett år
* Placering: Solna, Stockholm


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2022
  • Ansök senast: 16 juli 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


HR-student till spännande deltidsjobb i höst!

HR-student till spännande deltidsjobb i höst!

12 juni 2024

11 juni 2024

7 juni 2024

4 juni 2024