HR-administratör till myndighet i Stockholm

HR-administratör till myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker en HR-administratör med stort intresse för administration, regelverk och rutiner till ett utvecklande uppdrag hos en attraktiv myndighet i Stockholm. Till denna roll behöver du ha eftergymnasial utbildning inom personal och arbetsvetenskap eller motsvarande samt ett par års erfarenhet av HR-administration, gärna inom beslutshantering och rekrytering. Du har även grundläggande kunskaper i svenska och kan uttrycka dig väl i tal- och skrift, samt ett svenskt medborgarskap (då anställningen är placerad i säkerhetsklass). Det är dessutom meriterande om du har ett par års erfarenhet från statlig sektor och goda kunskaper inom arbetsrätt. Som HR-administratör på myndigheten kommer du ge fortlöpande stöd till chefer och medarbetare inom HR- och löneadministration där du bland annat arbetar med rekryteringsadministration och HR-administration som exempelvis personalbeslut/anställningsbevis, utbildningsadministration, administration kopplat till medarbetarenkäter och kompetensutveckling samt i övrigt förekommande personaladministration. Här erbjuds du ett utvecklande arbete på en myndighet med engagerade kollegor där du som medarbetare ska ha bra förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb, trivas och må bra. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som HR-administratör är du med och bidrar med din specialistkompetens i myndighetens viktiga arbete där du bland annat kommer bevaka lagar och avtal inom området samt att utarbeta policyer och riktlinjer till stöd för verksamheten. En central del i arbetet består även av att ge ett fortlöpande stöd till chefer och medarbetare inom HR- och löneadministration. Myndighetens HR-enhet består av 10 engagerade medarbetare som ansvarar för att driva och utveckla det strategiska och operativa HR-arbetet inom förvaltningen vilket bland annat omfattar chefs­ut­veckling, arbetsrätt, kompe­tens­­försörjning, friskvård, arbetsmiljö och löneadmini­stration. 


Exempel på arbetsuppgifter:


Arbeta som systemspecialist med stödsystem för rekrytering samt med rekryteringsadministration och frågor kopplat till attraktiv arbetsgivare. 
Upphandling och avrop samt administration inom kompetensutveckling. 
HR-administration som personalbeslut/anställningsbevis, utbildningsadministration, administration kopplat till medarbetarenkäter och i övrigt förekommande personaladministration. 
Vara HRs webbredaktör på intranätssidorna.


Arbetstider
Heltid, start omgående efter säkerhetsprövning. Anställningen är tidsbegränsad till och med sista december 2021 eller sista januari 2022. 

Kvalifikationer
För att trivas i rollen som HR-administratör på myndigheten behöver du ha ett stort intresse för administration, regelverk och rutiner.  Du behöver dessutom vara strukturerad, noggrann och serviceinriktad samt trivas med att lösa frågor tillsammans med dina arbetskamrater. 
 
Du som söker har följande kvalifikationer:


Eftergymnasial utbildning inom personal och arbetsvetenskap eller motsvarande. 
Ett par års erfarenhet av HR-administration, gärna inom beslutshantering och rekrytering.
Grundläggande kunskaper i svenska och kan uttrycka dig väl i tal- och skrift. 
Vara intresserad av administration, regelverk och rutiner och ha en förmåga att kunna tillämpa dessa på ett enkelt och effektivt sätt i praktiken.
Svenskt medborgarskap krävs eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.

Det är meriterande om du har: 
Ett par års erfarenhet från statlig sektor .
Goda kunskaper inom arbetsrätt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Ansök senast 2021-05-16, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Emelie Cedergren, emelie.cedergren@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2021
  • Ansök senast: 16 maj 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023