HR-administratör till personalavdelningens rekryteringsenhet

HR-administratör till personalavdelningens rekryteringsenhet

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Vill du jobba med rekrytering i ett högt tempo och omväxlande arbetsdagar? Då vill vi jobba med dig!

Vi på rekryteringsenheten är ett team av HR-administratörer, rekryteringsspecialister och HR-konsulter som tillsammans arbetar med att kvalitetssäkra och skapa enhetlighet i frågor som rör kompetensförsörjning, bemanning och rekrytering. Det gör vi genom rådgivning, stöttning och service.. 

Vi är nyfikna, personliga och professionella. Vi är resultatorienterade men glömmer inte att ha roligt, visa omtanke och fira våra framgångar under vägen. Vi är dessutom experter på go’frukost!

Rekryteringsenheten har ett brett utvecklingsuppdrag inom kompetensförsörjning för hela kommunen, för att vi även i framtiden ska klara vår personalförsörjning med kompetenta, engagerade och stolta medarbetare. 

Rekryteringsenheten är en del av kommunens centrala personalavdelning på kommunstyrelsens kontor som har det övergripande uppdraget att verkställa kommunens personalpolitik. Det görs genom konsultativt HR-stöd till kommunens chefer, strategiskt utvecklingsarbete, arbete med lön samt lag- och avtalsfrågor. Tillsammans är vi 60 kollegor som arbetar med kommunens samtliga sju kontor.

Vi sitter i ljusa, öppna och trevliga lokaler på Norra Promenaden 100. 

I Norrköpings kommun är vi drygt 11 000 medarbetare och 400 chefer som är med och skapar en stad och ett samhälle som fungerar, växer och må bra, dygnet runt, året om.

ARBETSBESKRIVNING

Som HR-administratör på rekryteringsenheten har du två huvuduppdrag; att rekrytera korttidsvikarier till utbildningskontorets vikariebank samt att vara ett stöd för våra rekryteringsspecialister.

Om du trivs med att ha ett stort eget ansvar är detta tjänsten för dig, då du i arbetet med rekrytering av korttidsvikarier självständigt får arbeta med urval, intervjuer och referenstagning. Ett nära samarbete med dina kollegor är avgörande för att klara uppdraget att säkerställa en god kvalité och kunskap hos de korttidsvikarier som ska arbeta i Norrköpings kommun.

I arbetet med att stötta rekryteringsspecialister ingår arbetsuppgifter som att boka in intervjuer, hantera referenstagningar samt att arbeta med övrig administration kring rekrytering.

Förutom att du arbetar nära dina kollegor får du möta och ha kontakt med både kandidater, referenter, vikarier och chefer inom organisationen med flera. Kontakt sker främst via telefon och digitala möten, men kan även ske fysiskt på plats.

Som en del av rekryteringsenheten är du Norrköpings kommuns ansikte utåt och är en viktig del i hur vårt arbetsgivarvarumärke uppfattas.

DIN PROFIL

Vi söker dig med högskoleexamen med inriktning HR, beteendevetenskap eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av arbete inom service och administration. 

Du är genuint intresserad av andra människor och ser varje intervju som möjlighet att hitta en toppkandidat och varje möte som en ny möjlighet att leverera den bästa servicen.

Din goda förmåga att kommunicera och skapa förtroende hos andra människor gör att det är enkelt att samarbeta med dig. Vi ser gärna att ditt hjärta klappar lite extra för Norrköpings kommuns skola och utbildningsfrågor.

Du känner dig trygg i din roll och kan därför skapa goda dialoger och positiva möten med både kandidater och  chefer, även de dagar då det inte riktigt blir som planerat.  

Vidare är du duktig på planering och struktur och har ett öga för detaljer. Vi ser också att du har förmågan att kunna arbeta effektivt och att du har lätt för att prioritera när situationerna och tidsramarna kräver det.

Du har goda kunskaper svenska både i tal och skrift.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du HR-chef Stina Fogel, på 011-15 18 59 eller rekryteringsspecialist Ellen Harryzon, på 011-15 31 07.

Vi gör urval löpande men vill ha din ansökan senast den 17 april.

 


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


6 maj 2024

HR studentresurs till Cambrex Karlskoga AB

HR studentresurs till Cambrex Karlskoga AB

3 maj 2024