HR-administratör till Socialförvaltningen

HR-administratör till Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


På kommunkontoret arbetar cirka 300 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus.



Om oss

Kommunkontorets HR-enhet består av fyra olika team som ger professionellt HR-stöd till sju av Lunds kommuns förvaltningar.

Teamet som arbetar med stöd till Socialförvaltningen består av HR-chef, två HR-konsulter och en HR-administratör. Då vår nuvarande HR-administratör går vidare i sin HR-karriär söker vi nu en ny stjärna till vårt team.

 

Arbetsuppgifter

Som HR-administratör arbetar du med administrativt stöd inom flera HR-relaterade processer till HR-konsulter och chefer inom förvaltningen. Du ansvarar för att administrativa processer inom ansvarsområdet håller en hög kvalitet och arbetssättet präglas av effektivitet.

I uppdraget ingår bland annat administration kring anställning och lön samt bevakning av företrädesrätter. Du är behjälplig med att svara på frågor om LAS och andra grundläggande arbetsrättsliga frågor från förvaltningens chefer och medarbetare. Du stöttar chefer med administrativa uppgifter kopplat till rekrytering och arbetar tillsammans med HR-konsulter och HR-chef i arbetet med löneöversyn, framtagande av statistik och annat kopplat till HR-processerna.



Vi söker dig som

Du har en utbildning inom HR-området, till exempel PA-programmet eller annan beteendevetenskaplig högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig alternativt YH-utbildning med inriktning HR-koordinator eller liknande.

Du har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete inom HR-området och det är meriterande om du har erfarenhet av rekryteringsadministration och erfarenhet av arbete i politiskt styrd verksamhet
Du har mycket god datorvana och kunnande i Officepaketet. Grundläggande kunskaper i avtal och arbetsrätt. Vi arbetar i flera olika administrativa system och har du erfarenhet av Personec P är detta meriterande.

Du är en person som drivs av att ge mycket god service och förstår värdet av detta. Du har förmågan att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv, är strukturerad, ansvarstagande och
klarar av att hantera snabbt omväxlande situationer. Din kommunikativa förmåga är god och du har lätt för att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift. För att klara uppdraget ska du ha förmåga att kunna arbeta självständigt och kunna göra prioriteringar i ditt arbete. Arbetet kräver att du är noggrann och kan hantera många arbetsuppgifter parallellt samtidigt som deadlines är en viktig del av vår vardag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunkontoret
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Liknande jobb


Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

19 april 2024

15 april 2024

15 april 2024