OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Västra Hisingen består av Torslanda och Biskopsgården och här bor drygt 53 000 människor med en spännande blandning av olika bakgrund och kultur. I vår stadsdel är vi övertygade om att när invånare och medarbetare får inflytande och känner delaktighet, skapar vi en bättre vardag för alla. Som en av våra 3 500 skickliga medarbetare är du med och utvecklar stadsdelen och ett långsiktigt hållbart Göteborg genom att ge våra invånare service av hög kvalitet. Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt!
ARBETSUPPGIFTER
Västra Hisingen är en stadsdel med många utmaningar som ställer krav på flexibilitet, nytänk och problemställningar som utmanar dig som HR-administratör. HR-avdelningen är en go arbetsgrupp bestående av 15 engagerade medarbetare med bra samarbetsklimat och hög kompetens. Till vår avdelning hör även en rekryterings- och en bemanningsenhet. Vi är en stadsdel som satsar på HR som en viktig stödfunktion till våra chefer.
Professionalitet, kundfokus, målmedvetenhet, leverans och struktur är ledord i vårt arbete. Dina huvuduppgifter, tillsammans med ytterligare två HR-administratörer och en HR-assistent blir att utföra det administrativa uppdraget gentemot förvaltningens chefer och administratörer inom framförallt löneadministrativt IT-stöd, LAS-hantering, behörigheter i IT-system samt hantering av stadens personalförmåner.
KVALIFIKATIONER
Du är en driven administratör med ett stort intresse av HR och löneadministrativa frågor. Vi vill att du har en bakgrund med avslutad eftergymnasial utbildning inom personaladministration/HR alternativt avklarad gymnasieutbildning och minst några års erfarenhet av administrativt arbete huvudsakligen kopplat till HR.
Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av lagar och avtal inom HR-området.
Det är viktigt att du trivs och fungerar i en serviceroll där du har många kontaktytor såväl interna som externa. För rollen krävs det att du är noggrann, drivande och har en hög integritet och även förmågan att våga utmana. Du ska kunna arbeta självständigt och fatta egna beslut utifrån uppdragets ramar.
Att du har mycket goda kunskaper i Office-paketet betraktar vi som en självklarhet och att du är van och har erfarenhet av att arbeta med HR- och lönesystem, meriterande om du har erfarenhet av IT- stödet Personec. I arbetet ingår mycket dokumentation, därför vill vi att du behärskar det svenska språket i tal och skrift.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl a friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor F-3 Skutehagen Ingela Bertheden
031-366 53 14
Rektor 4-6 Skutehagen Kristina Hellberg
031-3665315
Rektor Peter Fröbom
031-3665202
Enhetschef Hootan Torkalinaghipoor
031-366 59 17
Rektor Ann-Britt Engqvist
031-366 52 20
Rektor Hamid Zafar
031-3666229
Rektor Elisabeth Stigert
031-366 52 90
Enhetschef Gerd Nordström
031-366 65 10
1:e socialsekreterare Erik Heurlin
031-366 66 65
Rektor F-2 Katarina Särnholm
031-366 51 09