HR-administratör/Executive assistant

Arbetsbeskrivning

Swegon är världsledande när det gäller innovation och produktutveckling inom klimatanläggningar. Vår vision är att skapa världens bästa inomhusklimat för både människor och miljö. Vi finns idag representerade i 40 länder med 1500 anställda och omsätter ca 3,2 miljarder SEK.

Till vårt huvudkontor i Göteborg söker vi nu en HR-administratör.

I rollen som HR-administratör//Executive assistant blir du en del av Swegons centrala HR-avdelning. Du kommer att utföra administrativa uppgifter inom ett flertal av avdelningens processer såsom rekrytering, medarbetarundersökningar, kompetensutveckling etc.

Du kommer att arbeta med att skapa rekryteringsannonser i In Design samt publicera dem i vårt interna rekryteringsverktyg, ReachMee. I rollen ingår det dessutom att skriva och publicera texter på vårt intranät varför du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och i skrift.

I tjänsten ingår även support till företagets koncernledning, samordning och planering inför styrelsemöten samt på kontoret övrigt förekommande administrativa uppgifter.

Din profil
Du har en akademisk utbildning inom HR och några års erfarenhet inom området. Som person är du flexibel och har en god kommunikativ förmåga. Du gillar att ge service och att ha många kontaktytor. Dessutom är du är duktig på att organisera, strukturera och är noggrann i ditt arbete. Du trivs i en roll med många olika arbetsuppgifter i ett stundtals högt tempo.

Vi är ett stabilt bolag i tillväxt och erbjuder en spännande tjänst med stora möjligheter att kunna påverka din roll med varierande och intressanta arbetsuppgifter.

Swegon är flerfaldigt prisbelönta och har t ex vunnit Stora Inneklimatpriset 2007 och 2011 och detta är vi väldigt stolta över! Med våra produkter skapar vi ett bra inneklimat men för oss är det lika viktigt att ha ett bra arbetsklimat. Därför har vi en öppen organisation med korta beslutsvägar och gott om både utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar.

Kontaktinformation
För närmare upplysningar om tjänsten kontakta Åsa Bratt, Communications & Recruitment Manager 031-89 58 11 eller Catharina Danielsson, HR & Competence Officer, 031-89 58 24.

Välkommen med din ansökan senast 2014-08-17

Läs mer om oss på vår hemsida och ansök via länken nedan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swegon
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 28 juli 2014

Besöksadress

Frejgatan 14 Kvänum
None

Postadress

Box 300
Kvänum, 53523

Liknande jobb


6 maj 2024

HR studentresurs till Cambrex Karlskoga AB

HR studentresurs till Cambrex Karlskoga AB

3 maj 2024