HR-ansvarig

Arbetsbeskrivning

Statens haverikommission söker en personalhandläggare.Du kommer att tillhöra den administrativa avdelningen som består av en administrativ chef, en informatör, en personalrådgivare på deltid och tre administratörer.Arbetsuppgifter Du kommer att tillsammans med personalrådgivaren handlägga enskilda personalärenden samt driva och vidareutveckla det strategiska personalarbetet med fokus på kompetens- och ledarutveckling, rekrytering, introduktion och arbetsmiljö samt andra personaladministrativa frågor.Du kommer också att vara kontaktperson gentemot Kammarkollegiet som administrerar våra löner.Kvalifikationer Vi söker dig som har en utbildning från PA-programmet eller annan relevant utbildning på högskolenivå några års erfarenhet av kvalificerad HR-arbete goda kunskaper inom kompetensförsörjnings- och arbetsmiljöfrågor god erfarenhet av de statliga kollektivavtalen och personalfrågor inom staten.Det är också önskvärt att du har erfarenhet av löne- och personalsystem.Dina personliga egenskaper är mycket viktiga.Du har lätt för att samarbeta och är bra på att bygga goda relationer liksom att vara drivande och lyhörd.Du är också bra på att kommunicera och uttrycka dig väl i såväl tal som skrift både på svenska och på engelska.SHK värdesätter de kvalifikationer som en jämn könsfördelning, etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.Vi välkomnar särskilt manliga sökanden och sökanden med annan etnisk bakgrund än den svenska.

Kontaktpersoner på detta företaget

Administrativ chef Maria Hemmar
08-508 862 07
Avdelningschef Johan Gustafsson
08-508 862 54
Personalhandläggare Maria Thedvall
08-508 862 03
Haveriutredare Sakari Havbrandt
08-508 862 24

Sammanfattning

Besöksadress

Sveavägen 151
Stockholm

Postadress

Box 12538,
STOCKHOLM, 10229

Liknande jobb

Systemanalytiker SAP-kompetens HR-sektionen

20 augusti 2010

24 mars 2010

Personalspecialist

9 mars 2010