HR-ansvarig till Tarsier Studios

Arbetsbeskrivning

Om Tarsier Studios

Tarsier Studios är en välkänd tv-spelsutvecklare baserade i Malmö. Studion grundades 2005 och har under åren jobbat med många stora och framgångsrika spel och spelförlag. Bolaget ägs av Amplifier Game Invest som är en del av Embracer. Tarsier drivs fortfarande i egen regi där kreativ frihet, autonomi, långsiktighet och kvalitet är viktigt både för Tarsier och ägarna. Tarsier är mest kända för spelen Little Nightmares och Little Nightmares II men har även jobbat med kända titlar som LittleBigPlanet, Tearaway och Statik. Det som gör Tarsier unikt är ett starkt visuellt uttryck kombinerat med intressant narrativ och spelmekanik. Man kan jämföra med filmbranschen där Tarsier står för de smala franska filmerna istället för Hollywood blockbusters. Tarsier gör något annorlunda, som står ut i mängden och är väldigt stolta över det.

Tarsier står ytterst för att göra spel som har ett existensberättigande, spel som håller hög kvalitet, som gör ett avtryck och som uppskattas av miljontals spelare världen över. Som bolag har Tarsier jobbat de senaste åren på att bli en riktigt bra arbetsplats, där anställda känner sig välkomna och trygga, känner sig värdefulla och kan växa som individer. Vi tror att om vi har den bästa arbetsplatsen så kan vi också göra dom bästa spelen. Läs mer om Tarsier Studios här.

Rollen

I rollen som HR-ansvarig på Tarsier Studios kommer du att stötta 15 chefer brett i olika HR-relaterade frågor. Du kommer att arbeta mycket operativt, men ska samtidigt förmågan att kunna ta höjd ur ett strategiskt perspektiv. Allt finns inte på plats utan mycket arbete handlar om att förbättra, skapa nya processer och hitta bra arbetsgångar. Initialt behöver du arbeta en hel del med compliance (lagar, regler samt krav från ägarna) samt personalhandbok och en del interna policies. Du stöttar chefer i organisationen kring komplexa frågor till att stötta i mer vardagliga frågor som anställningsavtal. Du teamar upp med HR-generalisten som finns på plats och rapporterar till COO.

Exempel på arbetsuppgifter:

Arbeta konsultativt och ge kvalificerat stöd till cheferna i alla personalrelaterade ärenden (rehab, arbetsmiljö, arbetsrättsliga frågor och förhandlingar, rekrytering, on- offboarding, löneprocess m.m.)
Ledarskapsutveckling
Leda, driva och implementera HR-processer
Driva förbättringsprojekt inom HR-området
Kultur- och organisationsutveckling
Employer Branding/On-offboarding/Retention
Successionsplanering  
Driva och utveckla en välfungerande rekryteringsprocess
Lönekartläggning och lönerevision
Kompetensutveckling
Medverka vid fackliga förhandlingar samt tolkning och tillämpning av lagar, avtal och policys


Om dig

Du som söker har förmodligen en relevant utbildning inom HR-området och ett par års erfarenhet av en liknande roll med motsvarande arbetsuppgifter och ansvar, samt gjort hela HR-årshjulet ett par gånger. Du har en positivitet som sprider sig och har förmågan att kommunicera med alla individer på olika nivåer och får på ett enkelt och smidigt sätt med dig andra. Meriterande är om du kommer från branschen och dessutom talar och skriver du svenska och engelska obehindrat. 

För att trivas hos oss och i rollen så tror vi att du har ett genuint intresse av datorspel, IT eller film. Du agerar nyfiket och har en vilja att förstå, hjälpa och komma med lösningar och vågar gå utanför boxen, med andra ord så är du ingen ”fyrkantig” person. Du är prestigelös, självgående och drivande och du vurmar för jämställdhet och inkludering.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder en omväxlande och utvecklande roll med stora möjligheter till personlig utveckling – i en spännande bransch och ett bolag i förändring. Du kommer dessutom att utvecklas i ditt dagliga arbete genom att få ta stort eget ansvar och driva förändringar.

Vill du veta mer om tjänsten?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Funke på asa.funke@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2023
  • Ansök senast: 24 april 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


3 maj 2024