HR - Assistent

Arbetsbeskrivning

Vi söker, för vår kunds räkning, en HR assistent för ett vikariat på tolv månader med start i januari.



Tjänsten är belägen i närheten av Upplands Väsby (Norra sidan av Stockholm)

Som HR-Assistent stödjer du personalchefen på din arbetsplats och du har ofta ganska varierande arbetsuppgifter men det rör sig mycket om till exempel rekryteringsarbete, arbetsmiljöarbete och lönefrågor.

Du behöver ha goda kunskaper inom personaladministration, arbetsrätt och ekonomi och du behöver ha erfarenhet och utbildning i livsmedelsbranschen.





Vad innebär rollen?

Som HR - Assistent hos vår kund blir din främsta uppgift att ge stöd och agera bollplank till bolagets HR Generalist och ledningsgrupp. Du kommer att ge input och vara involverad i frågor om ledarskap, företagskultur, processer och struktur samt att göra kartläggningar över kompetens- och rollfördelning inom bolaget. I din roll kommer även saker som coachning, stöd i konflikthantering och arbetsmiljö vara centrala. Vidare vill vi använda din expertis vad gäller arbetsrättsliga frågor såsom anställningsform, uppsägning, diskrimineringsfrågor och organisationsförändringar.

Du är van att arbeta med kollektivavtal och du har antagligen arbetat med dessa och liknande frågor tidigare i ett företag som är verksam inom livsmedel.

Du har stort systemintresse och vana av olika system.



Vad vi söker:

Du är snabblärd, noggrann och självdriven.Du kan strukturera och prioritera rätt mellan olika arbetsuppgifter.Du har hög servicekänsla och god samarbetsförmåga.Du kan kommunicera tydligt både internt och externt.Vi ser gärna att du har kunskap gällande kollektivfrågor från livsmedelsbranschen.

Vad vi erbjuder:

En spännande och varierande roll i ett företag där det är toppar och dalar i arbetsbelastningen. Detta innebär att du behöver ha en bra prioriteringsförmåga och samtidigt veta vad du ska göra när det är mindre att göra.

Start för denna tjänst är tänkt i januari 2021 men arbetet med att hitta rätt person är nu igång med ambition av att vara klara mede rätt kandidat i början av december. Exakt procent gällande tjänsten är ännu inte helt bestämt men kommer att ligga mellan 50% - 100% vilket gör att vi uppskattar om man kan meddela vilket man är ok med i ansökan

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kraftsam Personal AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2020
  • Ansök senast: 20 december 2020

Besöksadress

Karlbergsvägen 77
None

Postadress

Karlbergsvägen 77
Stockholm, 11335

Liknande jobb


9 april 2024

Resursplanerare till hemtjänsten i Husum

Resursplanerare till hemtjänsten i Husum

8 april 2024