HR assistent

Arbetsbeskrivning

Jollyroom etablerades år 2010 och är en nordisk barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss just nu i en rasande tillväxt. Jollyroom skall vara det självklara valet i barnfamiljens vardag. Vi servar fler än 300 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. Vi har över 20 000 artiklar och 11300 kvm lager. Hos Jollyroom finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Vi erbjuder våra kunder slagkraftiga priser och garantier såsom 365 dagars öppet köp och prisgaranti. Hos Jollyroom skall man få den bästa upplevelsen!

Grundarna bakom Jollyroom har 18 års erfarenhet inom näthandel. Vi har tidigare byggt upp Komplett som är störst inom näthandel i Norden, med en omsättning på 5,5 mdkr. Komplett togs över av nya ägare år 2011. Inom Jollyroom är det högt till tak och vår expansion innebär att det skapas möjligheter för våra medarbetare att utvecklas i sina tjänster och ta kliv på karriärstegen.

Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. En ansökan till oss innebär att du vill satsa och utvecklas tillsammans med oss. Tillsammans skall vi nå vårt mål: Ledande aktör i Norden.

Ansvar:
Vi söker en HR assistent till en ny tjänst på Jollyrooms personalavdelning. I takt med att vi blir fler internt på Jollyroom ökar uppgifterna inom personal. Du kommer att arbeta främst med administrativa uppgifter och rekryteringsarbete. Det finns goda möjligheter att utvecklas på sikt samt ta ett ansvar som back-up för HR ansvarig, vilket innebär att agera huvudansvarig för alla personalfrågor i företaget när denne inte är på plats.

Arbetsuppgifter:
- Personaladministration; arbetsgivarintyg, rapportering Collectum/FORA, anställningsavtal etc.
- Rekryteringsarbete; annonsera, sortera ansökningar, genomföra intervjuer, referenstagning.
- Ta fram och utveckla personaldokument; personalhandbok, rutiner, diverse rapporter.
- Vara delaktig i att utveckla och driva Jollyrooms personalarbete tillsammans med HR ansvarig.

Utbildning:
- Högskole-/universitetsutbildning inom personal- och arbetsvetenskap.

Kvalifikationer:
- Du är nyutexaminerad med mycket goda studieresultat
- Du har arbetat extra under din studietid och har god vana från arbetslivet
- Du har mycket god administrativ vana
- Det är meriterande om du har erfarenhet av att rekrytera

Personliga egenskaper:
- Mycket stark administrativ förmåga
- Strukturerad och organiserad
- Engagerad, lyhörd, självgående och drivande

Vi erbjuder:
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg och ansökan:
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg
- Ansök genom att maila CV och personligt brev till jobb@jollyroom.se
- Kontakt: HR ansvarig Terese Fernbring via jobb@jollyroom.se, vi har dessvärre svårt att hinna svara på frågor via telefon utan hänvisar till mail.
- Ange referens på ansökan: HR assistent

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Terese Fernbring

Personalansvarig Terese Fernbring

Terese Fernbring

HR assistent Nicole Berger

Nicole Berger

HR Generalist Louise Bichler

HR Nicole Berger

Personalchef Terese Fernbring

HR Chef Terese Fernbring

Personalchef Terese Fernbring
0739808240

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JOLLYROOM AB Mölndal
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 20 mars 2015

Besöksadress

Argongatan 11
Mölndal

Postadress

Argongatan 11
Mölndal, 43153

Liknande jobb


16 maj 2024

14 maj 2024

Personaladministratör

Personaladministratör

14 maj 2024