HR-assistent

Arbetsbeskrivning

Presentation

För ett konsultuppdrag med omgående start söker vi nu en HR-assistent med huvuduppgift att assistera både chefer och medarbetare i det administrativa arbetet. Låter detta som din nästa utmaning? Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten kan komma att tillsättas föra sista ansökningsdag.

Arbetsuppgifter

I rollen som HR-assistent ingår ett brett spektra av arbetsuppgifter. Du kommer bland annat vara Key User i företagets administrativa system och du kommer även ha ansvar för att ta fram och bearbeta statistik av olika slag. Vidare kommer du utforma sätt för att följa upp KPI:er och rapporteringen av dessa. Fakturering och attestering av fakturor kommer också ingå i dina uppgifter, liksom att du kommer vara behjälplig vid samordning av möten och event. Utöver detta kommer du även bistå chefer och medarbetare med diverse adminstrativa uppgifter.

Utbildning/erfarenhet

Vi ser att du som söker har tidigare erfarenhet av liknande arbete, exempelvis som VD-assistent, chefsassistent eller ekonomiassistent. Att du har god vana av administrativa system är något vi förutsätter och har du dessutom erfarenhet att arbeta i SAP och Excel är detta mycket meriterande. För att trivas i denna roll tror vi att du är en person som trivs att arbeta med statistik och rapportering samtidigt som du är prestigelös och mycket serviceinriktad mot såväl chefer som kollegor. Att ha god förmåga att organisera och strukturera upp ditt arbete tror vi också är en viktig framgångsfaktor i denna roll.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB Örebro
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 20 maj 2015

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


3 juni 2024

HR-administratör till LKAB

HR-administratör till LKAB

29 maj 2024

Arbetsmarknadskoordinator

Arbetsmarknadskoordinator

28 maj 2024