HR-assistent

Arbetsbeskrivning

Ticket Affärsresor fortsätter expandera och söker nu... en HR-assistent till vårt kontor i Solna.Arbetet består i huvudsak av operativa uppgifter inom personal- och arbetsgivarområdet.Som HR-assistent kommer du att ansvara för företagets löneadministration, pension och övriga försäkringar, avtal samt löpande redovisning av bl a moms, skatt och arbetsgivaravgifter.Du kommer att arbeta med att ta fram personalrelaterad statistik, uppdatera instruktioner och policys, förvalta och fortsätta driva HR-processer samt arbeta med intern information inom HR området.Med erfarenhet ansvarar du över månadsavstämningar, uppdateringar av lönesystemet samt kontakter med företagshälsovård, försäkringskassa samt andra myndigheter.Du har några års erfarenhet från personal- och lönearbete och en utbildning inom HR området.Du utför ditt arbete med stor noggrannhet och är strukturerad, målfokuserad samt har en hög integritet.Ditt engagemang, din personlighet och förmåga att kommunicera och samarbeta är viktiga egenskaper för oss.Du behärskar Officepaketet och har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.Kunskap i lönesystemet AGDA ser vi som meriterande.Känner du igen dig i detta och vill vara med och utveckla Ticket Affärsresor?Då ser vi gärna att du söker denna tjänst! Tyvärr har vi inte någon möjlighet att behandla ansökningar som inte uppfyller ovan kriterier. Ticket Affärsresor (fd.MZ Travel) ingår sedan i december 2006 i resekoncernen Ticket Travel Group.Ticket är den största privat- och affärsresebyrån i Sverige och har även verksamhet för privatresor i Norge.Företagets mål är att bli den ledande reseaktören i Norden.Försäljningen i Norden sker från ca 90 butiker/kontor, via telefon och internet.Tickets försäljning uppgår till ca 4,2 miljarder SEK på årsbasis och koncernen har ca 440 årsanställda.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ticket Affärsresor AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 18 december 2007
  • Ansök senast: 27 januari 2008

Liknande jobb


Personalvetare

11 februari 2010

Personaladministratör

22 april 2010

28 april 2010